Fodervärds kontrakt, vad ska man tänka på ?

K

katinka

Ska låna ut min häst på foder och självklart så ska ordentliga kontrakt/avtal skrivas.
Har köpt färdiga som bara ska skrivas i men jag är så osäker på vad man ska tänka på att skriva in så inget blir fel.

T.ex. så ska Fodervärden betala försäkringen varje månad till mitt konto.

Hur gör man om hästens utrustning går sönder eller kommer bort, ska FV ersätta mig med pengar eller ny utrustning?

Är så tacksam om någon kan berätta lite vad som är viktigt att skriva med i kontraktet, vill inte att något ska bli fel .

Sv: Fodervärds kontrakt, vad ska man tänka på ?

tror det finns trådar om detta...sök runt lite för jag känner igen bekymret. Det är lite att tänka på i kontraktet och om du inte hittar någon tråd så skriver jag gärna ut vad jag har haft för kontrakt på mina 2 foderhästar :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 411
Ekonomi & Juridik Min kompis har ägt sin häst i 7 år. En hopphäst, halvblod. Hon tröttnade på ridningen och lånade ut henne på foder till en yngre tjej...
2
Svar
21
· Visningar
5 073
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig...
2
Svar
28
· Visningar
5 230
Senast: Polibek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar