Fodervärd.

Sv: Fodervärd.

Jag har min "lillan" på halvfoder.. Betalade halva priset mot en valpkull!
Har toppenkontakt med uppfödarna då jag redan har en hund därifrån, så jag har bara bra erfarenheter från fodervärdsavtal!
Dom ställer upp med utställningshjälp, skjuts till tävlingar, plats på MH och korning, osv, osv..
Har förmodligen dom bästa uppfödarna i världen:love:
Vill meritera lillan nu och det var absolut inga problem, det var bara bra!
Så valpkullen får vänta tills jag är klar:)
 
Sv: Fodervärd.

Jag har min gamla tik på foder, var inte meningen egentligen men hon flyttade hem till mig efter att uppf. hade importerat henne från Tyskland. Hon trivdes inte hos G så hon satt på min trappa så fort jag var hemma så tillsist frågade G om jag inte villa ha henne på foder.


Det har fungerat kanon, Pepsi bor hos mig men har G som dagmamma och är där när jag jobbar. Hon har bott där under hela tiden då hon hade sin första kull men när hon hade andra så bodde hon hemma ett par veckor med valparna då G var på semester innan hon flyttade ner igen.

Nu har hon haft sina två kullar och är alltså min, skrev papperna för ca en månad sen! G har behållt en tik fån Pepsis sista kull som ska föra hennes linjer vidare..


Så jag har nog egentligen haft utr och fått tag i en bra uppfödare, vet folk som inte har haft lika mkt tur också..
 
Sv: Fodervärd.

Skönt att höra exempel där det funkar bra också, efter allt negativt.
Kan ju vara på sin plarts att påpeka att det i de flesta fall är en bra lösning för båda parter.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 178
Senast: Vicks
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
12 001
Senast: nullo-modo
·
Hundavel & Ras Min pappa ska få hem en hundvalp inom den närmsta veckan och det han har berättat om upplägget för mig lite fundersam. Det kan absolut...
2
Svar
23
· Visningar
2 880
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp