Fodertillverkaren lagt ner - hunden i strejk!

C

Capoeira

Oh - nej! Skulle köpa mer foder till hunden idag och riktigt ladda upp förrådet för sommaren. Slut! Tillverkaren har lagt ner verksamheten:crazy:!!! Köpte en mindre påse av en annan sort som jag blandar med det jag har kvar av det gamla fodret. Sitt gamla äter han av - det nya ratas och anrikas i botten på skålen allt eftersom dagarna går. Hade tänkt mig en successiv övergång till det nya fodret lixom...

Hur som helst - det foder han har haft har varit väldigt dyrt. Nu när jag är tvungen att byta foder åt honom har jag tänkt hitta ett billigare alternativ. Hur stor skillnad är det egentligen närimngsmässigt mellan dyrare och billigare foder? Någon som vågar sig på en konkret rekommendation? (PM:a ifall det klassas som reklam!). Han är en tax på 4 år, vanlig sällskapshund. Promenerar, hittar på ett och annat hyss och springer lite lös i skogen intill huset.

Tips mottages med stor tacksamhet!:bow:

Sv: Fodertillverkaren lagt ner - hunden i strejk!

Nutro. Det enda foder han haft sedan han lämnade valpstadiet.

Många hundar som ätit nutro nu innan dom fick problem tycker eukanuba är ungefär samma. Vad är det för nåt du har provat?

Min kräsna gillar Standardt hjort

Men om hunden nu vägrar äta, då får h*n väl gå hungrig då?
Eller hur ska det annars bli??

Jag köpte ett hundfoder till min gammelhund som innehöll lamm och ris, och han ville inte äta det..
Anledningen till att jag då köpte nytt foder var att han blir väldigt dålig i magen av lamm.

Annars får han acceptera det som serveras.

Använder oxå Nutro....

E du säker på att de lagt ner nu "på riktigt"????:crazy::crazy::crazy:

För jag har samma problem.... en riktigt riktigt kräsen hund som "bara" funkar på Nutro....

Nej Nutro har inte lagt ner, dom har haft "råvaruproblem" och beslutat att flytta fabriken. Så problemen kommer nog fortsätta ett tag till, dom flesta affärer har ju redan gått över till ett annat märke och jag tror inte dom kommer byta igen om nu nutro skulle försöka ta sig in på marknaden igen. Möjligen typ foderbilen eller så

Blev redigt nervös....

Ringde min super trevliga butik... Fodertillverkaren har inte lagt ner!
De har dock flyttat tillverkningen till ett annat land i europa så de slipper frakten "över de stora havet" så i månads skiftet augusti-september kommer butikerna få hem de å kunna börja sälja igen...
Nu producerar de för fullt, men endast Lamm & ris, de e deras storsäljare, sen när de kommer ikapp ska de andra sorterna börja tillverkas.....

Så nu står jag inför, vad ska jag ge dom under tiden? har typ 10kg kvar hemma å de räcker väl typ två veckor, å sen då??? Har innan gett BRAVO special (lamm) men de har slutat tillverka den :crazy: pågrund av lamm-brist..... få jaga BRAVO återförsäljare nu då å se vem som har Specialen hemma......:crazy:

Mina katter kommer att få lida, men hunden äter Axess.

Jag hoppas på att detta bara är tillfälligt för jag vill fasiken inte byta! :crazy: Jag har kämpat genom alla leveransproblem och tänker då inte sluta köpa fodret pga detta. *uppror*

Eukanuba vill inte mina djur äta. :crazy: Har testat det förut efter som att det är ett bra foder.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka