Fodertillskott spatt/ledproblem?

kvandi

Trådstartare
Vad för fodertillskott har ni provat som har god påverkan på leder?

Har precis fått en häst med spatt o söker nu all info jag kan om olika tillskott som kan hjälpa honom. Det hade ju varit enkelt om det bara fanns ETT, men det verkar ju finnas en uppsjö av olika! Vad tycker ni som provat har varit bra och har jag missat något alternativ?

De jag hittat är följande:

Glucosamin

Glucosamin + MSM

Djävulsklo

Nyponpulver

Sv: Fodertillskott spatt/ledproblem?

Till min gamla shettishingst använde jag Pronine flx efter ett tips från en komps med spatthäst och på hans gamla ben hjälpte det!

Det verkar vara väldigt individuellt vad som fungerar. Min arabvalack blev bokstavligt talat 'som ny' av Flexijoint, medan det på annan häst gav NOLL effekt. Glukosamin etc hjälpte inte alls valacken.

Stryk djävulsklo från listan, det är smärtstillande, och inget du ska ge regelmässigt - eller ens alls tycker jag, har den så ont så den behöver dk så är det veterinär den ska ha.

Flexijoint och finishline funkade toppen på min häst. Testade även stride HA en gång men den flaskan räckte så kort tid så jag vet inte riktigt om det gav effekt eftersom jag inte gav det tillräckligt lång tid för en utvärdering (en flaska räckte typ 1 månad och det var allt hon fick innan vi gick över till flexijoint)

Jag har svarat dig i en annan tråd, men skriver kort.

Hyalonsyra i kurer, mellan dessa har vi kört nyponpulver. Men som sagt, då har herrn inte spatt i den bemärkelsen utan har slitit ut glidleden för egen maskin och med kommande ålder.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 386
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 143
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 931
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka