Torktumlare

Trådstartare
Tkr ni att det är ngt fel med att man ger hästen:

6kg hösilage
3dl korn
3dl betfor
3dl lucern
Mineraler

Själv tkr jag att det är lite hösilage men hennes nv ägare säger att hon skall ha det. Hon är entravare på 155 rids/longeras regelbundet. ( 5 dar/v)

Sv: Foderstat

På tok för lite stråfoder. Till en häst i den storleken skulle jag ge ungefär dubbla mängden.

Sv: Foderstat

Hästen ska ha minst 1kg ts grovfoder per 100kg kroppsvikt. Hästen ska enligt lag få tillräckligt med foder av rätt struktur. Det får inte den här hästen. minst dubbla mängden hösilage ska hästen ha (om ts är 60%)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 567
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 053
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
4 652
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej Har en häst jag ägt i ca 1 år. Fd ägaren sa att han blev väldigt lös i magen varje höst efter betet, de fodrade dock med ensilage...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
18 647
Senast: caradan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V