Foderringen från Profarma...

HannaZ

Trådstartare
Nån som använder dessa? Funkar de bra? Hållbarhet osv.

Funderar på en sån med nät för mer Slow-feeding.

Sv: Foderringen från Profarma...

Jag har och är nöjd, jag har en ligist som spelar fotboll med den i obevakade ögonblick när balen är slut och den har överlevt i flera säsonger.

Det enda problemet jag har haft med mina är att de lätt tappar formen på sommaren när man inte använder som. Sedan till hösten när det är dags igen så är de inte längre runda och svårare att få över balarna.
Men jag har haft mina i mer än fem år och de håller för övrigt.

Funderar också på en sådan ring men bor i de blåsigaste delarna av Skåne. Så jag undrar om de blåser iväg?

Vet iallafall en annan som bor blåsigt till som skrev i en annan tråd att dessa funkade jättebra.

Låter som att de är riktigt bra! Vi funderar på såna i stallet men priset känns aningen saftigt....

Om mina står upp och inte är fulla av foder, kan de blåsa iväg när det riktig storm. Men då blåser ju allt iväg om det vill sig. Vanlig Skånsk blåst klara de även tomma här hos mig som inte bor det allra plattaste delarna.

Jag har en sedan förra hösten.

Plus är att den är lätt att hantera, är väldigt säker för hästarna och verkar hålla bra i materialet.

Minus är att den är väldigt rolig att leka med om den inte är helt full. Ettåringen antingen välter den med en framhov eller tar ett enkelt grepp med munnen och slänger iväg den... Har även varit med om att den låg längs med staketet på andra sidan hagen vid kraftig blåst (kan inte skylla på ettåringen då han gick i en annan hage). Min är nu mera oval än rund i formen efter alla lekar, men går att "knycka till" till rätt form igen.

Jag tycker det bästa är att skaderisken är låg. Har varit med om alldeles för många sår och svullnader från de modeller som finns i plåt. Blir en till i inköp till planerad lösdrift!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 946
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar