Foderhinkar

M

mathil

Någon som vet vart man kan få tag i snygga foderhinkar? För kraftfoder.

Sv: Foderhinkar

Varför måste de vara snygga? Räcker det inte att de fungerar till sin uppgift? Själv använder jag murarhinkar...svarta. Hästarna har inte klagat i alla fall.

Vi har sådana här hinkar i stallet:
345252_X_2004-07-02_113132.jpg

24:- för hink m lock på Clas Ohlsons :idea:

Granngården har snygga "kalvhinkar" i olika färger, men de kostar en del.

Leta på Rusta, OBS!, ÖoB mfl.

Såna fanns på "rea" nu, tror det var på Bauhaus. :banana:
Superskönt att ha bra lock till hinkarna!
Tror de kostade 10 kr nu?

Dessa är super bra. Men var försiktiga när det är riktigt kallt. Då har dom en tendens att ha väldigt lätt att gå sönder. Har dessa själv.

345252_X_2004-07-02_113132.jpg

Sådana har jag också. Lagom stora och finns i olika färger - man kan ha en färg till varje häst (bra om man är förvirrad). Jag köpte för ca 15 kronor styck på ÖB.

Vill man ha snygga hinkar så tycker jag gott att man kan få ha det! Struntar man i det så kan man få ha fula hinkar. Våra tjejer har blå resp turkosa hinkar med guldtext på! :D Den svarta pennan hade liksom fått ben och krupit bort. Men jag tror att de gillar sina diskohinkar - i alla fall gör mattarna det! :rofl:

majola skrev:

Vill man ha snygga hinkar så tycker jag gott att man kan få ha det! Struntar man i det så kan man få ha fula hinkar. Våra tjejer har blå resp turkosa hinkar med guldtext på! :D Den svarta pennan hade liksom fått ben och krupit bort. Men jag tror att de gillar sina diskohinkar - i alla fall gör mattarna det! :rofl:[/QUOTE]

Det är väl klart att man FÅR ha snygga hinkar, men huvudsaken är väl i alla fall att en hink är praktisk??

jag har praktiska hinkar men skulle vara lite kul med snygga.

Du kan ju alltid måla de du redan har! Lite snygga motiv, eller namnen på hästarna eller nåt. Eftersom jag ibland utfodrar i hinkarna så skulle det inte funka med kalvhinkar till mina stora damer. De hade nog fastnat med huvudena...hehe. Har funderat på att måla dit namnen i alla fall flera gånger, men det blir aldrig av. Svarta, rejäla hinkar är aldrig fel!

Jag har skurit ut guldbokstäver i Alkorfolie (används till bildekaler) och klistrat på mina vanliga plasthinkar. Otroligt snyggt!!

Ska spraya dem med klarlack innan jag tar dem till stallet, man vill ju inte att bokstäver och prickar ska falla av... Hoppas det funkar och att de håller ett tag iaf.

annars kan du ju gå in på http://www.dekaltext.com/ och beställa färdiga bokstäver för billig peng, de lär nog sitta rätt bra.

Och vill man så kan man ju köpa nån dekal med motiv oxå för att muntra upp hinkarna lite.. :)

Jo, jag funderade på det eftersom jag har köpt namnskylten därifrån men de hade inte riktigt den storlek jag hade tänkt mig. Så jag gjorde det för hand med skalpell och utskrifter från datorn.

Jag nöjer mig med praktiska! Just nu i alla fall...man vet ju aldrig när man får ett ryck. :angel:

vad fin hink! har vanliga svarta och dom fungerar bra men jag kanske ska köpa en sån antingen på claus olssons eller ÖB :) :idea:

Senast ändrad av en moderator:

Hur kan en hink vara opraktisk? Det är ju liksom alltid en bytta med ett handtag på, finns inte så mycket variation där. :confused:

Men så fort någon vill vara lite flärdfull så är det alltid någon som lite snusförnunftigt måste påpeka att funktionen ska gå före. Det finns väl ingen anledning att anta att trådskaparen struntar i funktionen? Om om det är viktigare för henne att ha tjusiga hinkar som är en aning mer opraktiska (som sagt, variationen måste ses som minimal) så varför inte? Hon är säkert vuxen nog att göra den bedömningen. Jag har gardiner i fönstren fastän det skulle funka lika bra med ett lakan, och jag väljer hellre snygga kläder framför fula, även om de har samma funktion. Ibland väljer jag till och med snygga och lite opraktiska framför fula och mer praktiska, för det finns tillfällen när jag värdera form högre än funktion.

Sedan kanske det är en "onödig" kostnad att byta hinkar om man redan har (fast det har jag faktiskt gjort, för att få likadana fast i olika färger till alla hästarna) men det tror jag också att trådskaparen kan avgöra själv. Dessutom hon kanske ändå behövde nya hinkar, och då är det ju helt rimligt att man väljer och vrakar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
595
Senast: Piglet
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 118
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve