Jag är helt grön på det här med foderhäst, har bara varit medryttare tidigare, så här kommer lite enkla (dumma?) frågor till nån som har bättre koll.
- Om jag har häst på foder, vad betalar jag då? Allt? Betalar jag även försäkring?
- Om tanken är senare köp, gör man då upp om priset innan?
- Om hästen skadar sig riktigt illa, kan ägaren så tvinga mig att betala mer än självrisken? Nu menar jag alltså inte 500 till utan mer 20000...
- Vad finns det för nackdelar med foderhäst?
- Fördelar?
- Har du stött på något problem när du hade foderhäst, och i så fall vilket?
- Vad ska man tänka på?
Min egentliga dröm är ju såklart en egen häst, men för tillfället vågar jag inte köpa då jag inte har fast jobb, och jag vill inte tvingas sälja efter några månader.
Jag skulle verkligen vara tacksam om någon tog sig tid att svara på dessa frågor!
Hälsningar
Lovisa
(om du hellre vill mejla är min adress Lovisa_Fransson@hotmail.com)
- Om jag har häst på foder, vad betalar jag då? Allt? Betalar jag även försäkring?
- Om tanken är senare köp, gör man då upp om priset innan?
- Om hästen skadar sig riktigt illa, kan ägaren så tvinga mig att betala mer än självrisken? Nu menar jag alltså inte 500 till utan mer 20000...
- Vad finns det för nackdelar med foderhäst?
- Fördelar?
- Har du stött på något problem när du hade foderhäst, och i så fall vilket?
- Vad ska man tänka på?
Min egentliga dröm är ju såklart en egen häst, men för tillfället vågar jag inte köpa då jag inte har fast jobb, och jag vill inte tvingas sälja efter några månader.
Jag skulle verkligen vara tacksam om någon tog sig tid att svara på dessa frågor!
Hälsningar
Lovisa
(om du hellre vill mejla är min adress Lovisa_Fransson@hotmail.com)