foderhäck till rundbal

Sv: foderhäck till rundbal

Den här har min pappa byggt till våra hästar den funkar jätte bra fast jag har inga bra tips...tyvärr

hboden.jpg

Litegrann..... men MYCKET mindre än tidigare.
När våra hästar kommer ut på morgonen brukar dom faktiskt ge sig på höet som ligger utanför foderhäcken :)

/Mike

tack för alla svar.:bow:

jag ska bygga upp kanter på pallkragarna och "skiter" i att ställa ut rundbal... småbalar är ju det bästa :p

pallkragar hade ju varit enklast, men det får jag inte tag på.

Hej!

Kolla med närliggande transportföretag om du inte kan få köpa några :)

/Mike

Går att köpa på t ex Granngården, men också hos vissa plantskolor och liknade. Man gör nämligen ofta rabatter och planteringar i just pallkragar.

Går att köpa på t ex Granngården, men också hos vissa plantskolor och liknade. Man gör nämligen ofta rabatter och planteringar i just pallkragar.

aha! :idea:

jag ska fråga på granngåden nästa gång.
TACK :bow:

dum som jag är så tänkte jag inte på att vi hade gragar på jobbet :rofl:
eftersom jobbet ska läggas ner så blir det mycket sånt som "blir över"

Nu har jag en pall med kragar :p

kom på en annan sak som man kan göra.
OM jag vill ha rundbal, så är det ju bara att lossa kragarna i ett gångjärn och skarva ihop dom till större gragar och ställa som en rund kant :idea:

dum som jag är så tänkte jag inte på att vi hade gragar på jobbet :rofl:
eftersom jobbet ska läggas ner så blir det mycket sånt som "blir över"

Nu har jag en pall med kragar :p

kom på en annan sak som man kan göra.
OM jag vill ha rundbal, så är det ju bara att lossa kragarna i ett gångjärn och skarva ihop dom till större gragar och ställa som en rund kant :idea:

Usch va smart du är!:smirk: KRAAM:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 034
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka