Foderbord!

unki

Trådstartare
Tänkte bygga ett foderbord att ha ute i hagen och lägga hö och halm i. Tänkte mig ett med tak! Någon som har sånt och/eller har byggt ett? Önskar få massor av tips på hur det kan se ut och vilka erfarenheter ni har!
TPF / Annika :bump:

Har inga tips bara en fundering. Borde man inte göra ett sådant mobilt? Alltså flyttbart, eftersom det ofta blir ganska geggigt runt dem. Bara en tanke!

/Hippo

Fick tillbaka mailet...något fel på din mailadress?

Jag skickade även bild på foderbordet...men som sagt...kom tillbaka...

Kan tipsa om att i tyskland används ofta stenplattor/gångplattor....på den ytan där hästarna har sitt foderbord.

Vill man ha en enklare variant så kan ett lass makadam i storlek 030 också vara en variant.Att göra en yta som sträcker sej ca 3 meter ut ifrån foderbordet ifrån alla håll...ca 20 cm tjockt.Men detta kräver förstås påfyllnad då och då.

Ofta kan det vara bra att välja en yta för sitt foderbord som har lite höjd...så vattnet rinner ifrån stället istället för att ansamlas på jus det stället.

Liknande trådar

Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 208
Senast: hamilton1
·
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor... 2
Svar
34
· Visningar
5 280
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 244
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 038
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Sytråden del 4
  • Ge ditt personnummer

Hund, Katt, Andra Djur