Foder till welshponny

Bengten

Trådstartare
Hejsan, har en welahponny på fyra år och undrar om det är någon som med har en Welsh. Vad behöver dom ha i sig när det gäller mineraler och allt sådant. Han får nu en liten näve lucern hackat strå, knappt en dl mineraler och en halv matsked rapsolja om dagen.
 
Hejsan, har en welahponny på fyra år och undrar om det är någon som med har en Welsh. Vad behöver dom ha i sig när det gäller mineraler och allt sådant. Han får nu en liten näve lucern hackat strå, knappt en dl mineraler och en halv matsked rapsolja om dagen.

Welshponnyer äter samma foder som alla andra :). Det finns inte speciella foderstater fr de olika raserna. De flesta ponnyer klarar sig med bara grovfoder dvs hö, ensilage eller gräs. Lucern är också grovfoder och kan vara bra att ge om man vill ge den något när den tex kommer in från hagen. Hästar på bete klarar sig ofta utan annat foder.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
277
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
918
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 453
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 745
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp