L
little_blondie
Jag har ett litet problem. Det är så att jag har en gammal shettis valack på 27 år har haft han sedan han var tio år. Men nu på de senaste åren så äter han väldigt dåligt. Hans tänder är kollade och det är så att det fattas en tand i överkäken och efetrsom han är såpass gammal så har han inte så mycket till tänder kvar. Pågrund av att det saknas en tand så har han svårt att tugga då det låser sig.
Jag tror att pågrund av att han inte kan tugga ordentligt får kolik han har fått det med bara några månaders mellanrum nu.
Jag har därför nu bestämt mig för att ge lusern till honom men det kan väl aldrig vara bra att bara ge lusern och inget hö alls? eller ska jag ge hälften hö och hälften lusern kan det vara bättre? Vad tycker ni?
Jag tror att pågrund av att han inte kan tugga ordentligt får kolik han har fått det med bara några månaders mellanrum nu.
Jag har därför nu bestämt mig för att ge lusern till honom men det kan väl aldrig vara bra att bara ge lusern och inget hö alls? eller ska jag ge hälften hö och hälften lusern kan det vara bättre? Vad tycker ni?