Foder som motverkar hårbollar...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Athina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 720
A

Athina

Fungerar det verkligen? Någon som har någon verklig erfarehet av det?

Mina katter äte Royals Exigent och nu har den ena lilla kissen, som är långhårig, börjat spy upp en massa hårbollar (ser mer ut som långa korvar men iaf) och jag undrar då om de här fodrena som motverkar bildandet av hårbollar verkligen fungerar.

Tycker synd om kissen som lämnar spypölar 1-2ggr/vecka.

I denna värmen har han dessutom börjat fälla som aldrig förr, aldrig sett på maken, så det är ju inte undra på att han helt plöttsligt börjat kräkas upp det..

Sv: Foder som motverkar hårbollar...

Mina fäller också enormt, spyr hårbollar kanske några gånger per år, så det verkar funka.

Mina går på RoyalCanin Fit32. Men dom flesta märkena har sånt med i fodret. RC's sorter motverkar hårbollar allihopa har jag för mig. Har lite dålig koll, har gett RC Fit32, RC Kitten och RC BabyCat i snart 5 år nu, så jag har inte så stor koll på dom andra sorterna faktiskt.

Jag gav ju oxå Rc Kitten då jag började få problem med ena kissen, sen när han blev stor nog så blev det fitt, men den åt varken han eller dem andra två...
Pratade med foderrådgivaren hos vetrinären och fundeade på att ta RC Sensible, men den hade katterna tydligen tendens att bli fet i pälsen av.. så då provade jag exigent, och den ÄLSKAR dem.

Jag kan läsa mig till på RC's hemsida att Fit hjälper till att begränsa uppkomsten av hårbollar. även Nya Beauty and Care och oral sensitive.

Det är svårt det där, mina äter gärna provpåsar men när jag inhandlat en större påse så slutar dom äta. Testade Exigent, men det gick inte. Så det får fortsätta med Fit32, den äter dom iaf.
Inte ens kattungematen dög. Yoga fortsatte äta Fit32 genom hela sin dräktighet och digivning och ungarna gick på Fit32 ganska tidigt. Dom hade såklart kattungematen framme, men vill dom inte så vill dom inte.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 659
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Sambon och jag har börjat titta lite på att skaffa en sibirisk katt, då vi båda är allergiska och då jag egentligen inte är någon stor... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
17 048
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Hur gör ni för att få det att gå ihop? Just nu äter mina katter Applaws torrfoder samt varsin påse Pussi blötmat. Katt1. Dricker...
Svar
9
· Visningar
2 359
G
Katthälsa Är helt knäckt efter några dagars medicinering av min katt med antibiotikan Vetrimoxin för öroninflammation. Det verkar så enkelt när...
Svar
10
· Visningar
6 331
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skänkla mer?
  • Hull..?