Foder som innehållit koffein?

solros

Trådstartare
En häst tränad av Bendik Bö har lämnat ett positivt prov enligt Travronden. Det var positvt på koffein, vilket hittats i fodret vid analys. Vilket foder är det?

Sv: Foder som innehållit koffein?

Nu har det blivit tre positiva fall. Varför sådant hemlighetsmakeri med vilket tillskottsfoder det gäller?

Senast ändrad:

Det ska gå sin gilla gång. Tränaren och de runtomkring kan "veta", men kan knappast förekomma utredningens officiella svar.

Ett seriöst foderföretag hade själva gått ut och informerat för att minimera antalet positiva provresultat.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 428
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 633
Senast: Habina
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 893
Senast: Kalkon87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2