Foder med minst % spannmål..

Varför det? Det anklagar du väl ingen annan för att vara när de för fram RC eller andra foder jämt och ständigt? Varför denna misstänksamhet?

Jag är bara så "tänd" på Standart just för att det ÄR ett bra, prisvärt foder som är helt i nivå med de andra betydligt dyrare, plus att det är svensktillverkat, som jag tycker är skitbra! Jag gillar deras foderfilosofi, som de skriver mycket om på sin hemsida, och derar torrfoder passar mycket bra in när man som jag är intresserad av att fodra naturligt (dvs rått kött, råa köttiga ben mm).

Jag är glad att det äntligen kommit ett vettigt svenskt foder med en vettig filosofi bakom, som inte lägger en massa pengar på dyr reklam och tar ut det på konsumenterna. Kan det bli bättre egentligen? Jag tror inte det.

Även vi andra som också har ett foder som vi tycker är otroligt bra, skriver inte ut det i VARJE fodertråd och propagerar för det så hårt som du.

Däremot är det ganska många som gillar RC här, så det ser ut som om alla propagerar för det, när dom svarar på vilket foder dom ger sina hundar och tycker bäst om.

Överdriver du inte en aaaning nu? Jag har skrivit om det här fodret i TVÅ trådar, knappast VARJE eller hur? :D

Och eftersom det är så pass nytt och okänt skadar det ju knappast att pusha lite för det. ;)

Jag har själv använt de flesta av de dyra foderna på marknaden (inkl RC!) under flera år och ser ingen anledning till att betala mer för ett bra, högkvalitetsfoder än jag måste. Att det sen dessutom är svensktillverkat tycker jag är grädde på moset!

Det är skillnad på hur för fram information om detta foder och hur andra gör det med övriga fodersorter. Dit snack är mer av säljande art.

Det är möjligt att det är nyhetens behag som gör dig så pigg på att informera. Det är också därför de mer säljande inläggen om Standart får ligga kvar.

Isåfall tackar jag dig. Och jag är INTE agent eller försäljare eller nåt sånt. Bara nyfrälst. :D

Vad bra!
Efter all tid jag lagt ned angående hästfoder, som faktiskt verkar mindre komplicerat, ser jag inte att jag känner för att skaffa djupare kunskaper om hundfoder så kan jag åka snålskjuts på någon annan så är det utmärkt!!

Jag tycker 1First Choice, som jag tidigare nämnde verkar bra och har nu tagit reda på tillverkaren: PLB international INC...www.1firstchoice.ca

Valparna går på detta nu.
Vet att en del uppfödare snålar på foder även till unghundar så när jag blev rekommenderad detta så tänkte jag "ja, ja, vi får väl se ;)" men det verkar vara ok i mina amatör ögon?

Du kanske kan lämna din syn på det samt om fodret har någon/några "läktingar"?!
Tacksam för din tid skall du veta!

Ingen av hundaffärerna jag pratat med kunde ta hem det.

Jag gillade tanken med att det är Svenskt - mer miljötänkande.

Men har de Gibbon som leverantör då? De kanske bara inte känner till att de kan (eller fodret som sådant). Har du kollat återförsäljarlistan på Standarts hemsida? Det finns en knapp längst ner på sidan, de som står i rutan är ju bara de nyaste butikerna!

Jo, jag kollade lev.listan och det fanns en butik.
Jag hörde med dem och de sålde tillskottsfodren enbart (som de sa var det bästa av tillskottsfodren som de hade). De ville inte hållas med hundfodret för det var dyrt.
De var inte sugna på att ta hem hundfodret utan tyckte att några av deras andra foder borde duga :angel:.

Det kändes som det var fel svar på min fråga...typ.
Vad trevlig det är med service :angel:.

Åh, men gisses man häpnar ju! Har de aldrig hört talas om att kunden alltid har rätt? Vad ska man med butik till om man inte är beredd att ge service? Om det varit jag hade jag slutat handla hos dem...

Och Standarts foder är ju allt annat än dyrt...men om "alla" skulle börja köpa det istället för de riktigt dyra foderna så skulle kanske butiken konkursa? Men det gör de kanske snart i alla fall eftersom de inte kan stava till service... ;)

Vad bra!
Efter all tid jag lagt ned angående hästfoder, som faktiskt verkar mindre komplicerat, ser jag inte att jag känner för att skaffa djupare kunskaper om hundfoder så kan jag åka snålskjuts på någon annan så är det utmärkt!!

Jag tycker 1First Choice, som jag tidigare nämnde verkar bra och har nu tagit reda på tillverkaren: PLB international INC (?)...www.1firstchoice.ca

Valparna går på detta nu.
Vet att en del uppfödare snålar på foder även till unghundar så när jag blev rekommenderad detta så tänkte jag "ja, ja, vi får väl se " men det verkar vara ok i mina amatörögon?

Du kanske kan lämna din syn på det samt om fodret har någon/några "släktingar"?!
Tacksam för din tid skall du veta!

Jag har också goda erfarenheter av Best in Show.
Snubblade på det när vovvens superdyra specialfoder var slut hos vet. Nu byter jag inte tillbaka även om det visat sig att han inte var känslig för spannmål utan hade rävskabb. Snacka om vet.miss...

när jag fick min tik åt hon best in show, eller rättare sagt det var meningen att hon skulle äta det fodret. labben åt upp resten av säcken men blev lite matt i pälsen tyckte jag. de har ätit mycket skitfoder efter det (mot bättre vetande) men aldrig sett så risiga ut som då.

Vi bytte från Friskies Vitality + till RC veterinärfoder.
Men hunden min började spy massa galla och har magrat av..

Så nu har vi bytt till RC light efter rekommendationer. Anledningen till att han spydde galla ska tydligen vara att han smälte maten för fort.
Så då skulle RC light vara bättre eftersom det är mer spannmål i det.
Om det nu stämmer så är ju spannmål inte bara "fyfy" för alla hundar.

Spyr galla gör hunden oftast när magen är helt tom. Det löser man med att hunden får äta oftare, så att den alltid har lite mat i magen.

Min hund spyr också när hon är helt tom i magen, därför får hon äta sin mat torr och det tar längre tid innan det blir tomt igen. Ger man det uppblött "försvinner" från magen fortare.

Fyfy har väl spannmål aldrig varit, det är bara totalt onödigt att ge massa bukfylla från näring som hundarna inte kan ta upp. Dessutom ger det ofta halvtaskig mage.

Hmm, så om man låter maten stå framme hela tiden (som han hade förut) så borde han inte spy galla längre? För då lär han ju äta när magen blir tom?

Precis. Så får vi göra för våra Bulldoggar, dom har maten ståendes på mammas rum dygnet runt, där min hund inte får vara.

Bara att hälla upp hela dagsransonen på morgonen/kvällen och låta honom äta när han vill. Jag antar att det gått bra förut, eftersom ni hade det så? :)

Imorse spydde han ner min säng igen.

Får försöka med att han har maten framme dygnet runt. Om inte det funkar vet jag inte vad jag ska göra :confused: Jag vill ju inte gå tillbaka till Vitality + iallafall..

Prova först, det är alltid värt ett försök.

Min hund är ganska lätt ändå, hon spyr galla om det har gått mer än 12 timmar sen hon senast åt. Så åker vi bort, eller är borta en heldag, så ser jag bara till att jag ger henne något kex/annan mat så att hon får i sig lite bara, om jag inte har hundmat med mig.

Hoppas att det funkar så! Annars får vi på Buke fundera åt något annat sätt kanske :D

Alltid bra att man har Buke att rådfråga ;) Idag fick han lite lax och potatis så han inte skulle tyna bort helt. Sen får jag se om han börjar äta av nya fodret, nu gör han det bara om han håller på att hungra ihjäl :o

Liknande trådar

Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
2 245
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
2 102
Senast: Lilla-S
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 390
Senast: calm
·
Hundhälsa Min mammas gamla bordercollie var hos veterinären idag för att undersöka en hälta. Inget allvarligt hittades, men nu är vovve ordinerad...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka