Foder med minst % spannmål..

Sv: Foder med minst % spannmål..

Nackdel med alla lamm o ris är just protein/fett mängden.
Den är usel, därför går din hund inte upp i vikt.

Hade min hund kräkt av fodert så hade jag bytt direkt.
Men Lone Star är ett bra foder, har själv provat det, och vovven älskade det.
Rädd kan man kanske då bli att det finns tillsatser i det som gör det så här smakligt. Kanske dessa tillsatser som gör hon dålig i magen.

"Har jag förstått det här rätt att fast avföring i liten mängd är det man eftersträvar i kombination med fin päls och lagom hull?"
Ja du har förstått det rätt!!!

Sv: Foder med minst % spannmål..

Ska testa ett nytt foder som säljs av de danska veterinärerna, innerhåller bl.a lax och inget spannmål förutom majsmjöl. Det ska tydligen vara bra. Vi får se hur det är med den saken. Min hund tyckte i alla fall om det, och mammas kräsna hiund åt upp hälften av sin fodergiva ( är hundvakt i några veckor åt mamma eftersom hon är nyopererad ). Fast vi får se om hon mår bra av det.

Sv: Re: Foder med minst % spannmål..

Min hund blev lös i magen av att äta för stor giva.
Det var som om hennes tarmar inte hann med!
10-14dl låter mycket för en boxer? Hur har du tänkt där?

Sv: Re: Foder med minst % spannmål..

Jepp Lone Star innehåller fullkornsvete som ingridiens fast inte som huvudingridienser...utan kommer längre bak i innehållet.Sedan är det skillnad på foder där det bara står vete och som i detta fall fullkornsvete.Fullkornsvete ger bra fibrer och ni vet väl vad vetegroddsoljan är gjord av-jo veteskalet!Fullkornsvete verkar funka annorlunda än ett foder med "bara" vete....kanske kroppen tar upp det annorlunda när det är hela vetekornet som krossats?

Säga vad man vill om alla sorters foder...men Lone Star ger mkt bra fast avföring och dessutom väldigt lite avföring=kroppen plockar upp en hel del.Lone Star utvecklades ifrån början att täcka behovet hos tävlande greyhounds i första hand och minns jag rätt så har fodret funnits i 60 år...jag tror att det är dubbelt så länge jämfört med tex RC (som också är mycket bra).

Jag använder de sorterna som är med kyckling och kycklingfett som de två första huvudingridienserna.Kycklingfett anses som den fettkälla som en hund lättast kan tillgodogöra sej.Majsmjöl som tredje ingridiens...majsmjöl kan tas upp i kroppen i malen form,det förekommer även foder för hundar som är dåliga i magen där majs står som första ingridiens....tex Hill´s canine i/d som är till för känsliga magar har det som första ingridiens...så majs i malen form är inte alls att förkasta.(Man ger ju majsvälling till barn som inte klarar vanlig välling tex...så nog är det snällt mot magen,dum jämförelse men ändå.)....sedan finns ju sådant som bryggerijäst/foderjäst i Lone Star vilket innehåller lättupptagna B-vitaminer och aminosyrer.

Pälsen blir jätteblank och fin och dessutom äter hundarna det med stor matglädje.

Liknande trådar

Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
2 245
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
2 102
Senast: Lilla-S
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 390
Senast: calm
·
Hundhälsa Min mammas gamla bordercollie var hos veterinären idag för att undersöka en hälta. Inget allvarligt hittades, men nu är vovve ordinerad...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka