Foder - James Wellbeloved

D

Doneloge

Är det någon som testat detta foder till era hundar? Vad tyckte ni isf? Vilken av sorterna hade ni?

Sv: Foder - James Wellbeloved

Jag har testat, hade Lamm & ris (Adult). Tyckte att det var ett bra foder men min hund magrade av, troligtvis pga. den låga fett %.
Men skulle mina hundar av någon anledning sluta fungera på det foder de äter nu så skulle jag mest troligt ge James Wellbeloved igen fast då satsa på att ge nåt av deras valpfoder istället som innehåller mer fett.

Jag går just nu på ett allergifoder då vi håller på att utreder om min ena hund har allergi,men innan dess testade jag detta.Blev rekomenderad det i hundbutiken då det tydligen ska vara bra för hudproblem som min hund har.Jag prövade inte så länge(pga att jag fick "order" av vetrinären att ta deras riktiga allergifoder istället)så kan inte avgöra om det är bra eller ej.Däremot tyckte inte min hund om det något särskilt plus att (precis som föregående skrev )så läste jag om det att många hundar går ner i vikt av det.Kan ju vara ett bra alternativ om man har en matglad hund;)
Däremot verkar det vara många som är nöjda med att hundarna får fina pälsar och mår bra av det

Jag går just nu på ett allergifoder då vi håller på att utreder om min ena hund har allergi,men innan dess testade jag detta.Blev rekomenderad det i hundbutiken då det tydligen ska vara bra för hudproblem som min hund har.Jag prövade inte så länge(pga att jag fick "order" av vetrinären att ta deras riktiga allergifoder istället)så kan inte avgöra om det är bra eller ej.Däremot tyckte inte min hund om det något särskilt plus att (precis som föregående skrev )så läste jag om det att många hundar går ner i vikt av det.Kan ju vara ett bra alternativ om man har en matglad hund;)
Däremot verkar det vara många som är nöjda med att hundarna får fina pälsar och mår bra av det

Testade kalkonfodret förresten......

Jag har testat lamm och ris men min tålde inte det alls.

KL

Fast om hundarna magrade pga fodret så måste ni väl gett för lite mat eller hur ?

KL

Fast om hundarna magrade pga fodret så måste ni väl gett för lite mat eller hur ?

Jag började ge efter rekomenderad giva men ökade när hunden blev smalare. När jag var uppe i 6 dl per dag till en hund som "ska" klara sig på 2½ dl/dag och hon fortfarande inte ville gå upp i vikt så avbröt jag och bytte foder. Folk började kolla lite konstigt på henne eftersom det syns så tydligt på henne när hon tappar vikt (nakenhund).

Vad har du för allergifoder till hunden nu istället?

Vad har du för allergifoder till hunden nu istället?

Specific Allergy Management Plus heter det.Säljs bara hos vetrinärer och är svindyrt(730 kr för 10 kg:o)
Men jag har ju haft problem med utslag och det är därför vi nu testar om det är något i fodret.vad jag har förstått så är molekylerna i detta fodret så sönderslagna att det inte ska kunna ge allergier (så detta är ju på vetrinärens rekomendationer......)

Jag har det till min Jack Russel hon har ätit det sedan hon var 20veckor, provade först med ett foder uppfödaren rekomenderade.
Men det fodret kliade hon sig massor av.

Ger Kalkon och är jättenöjd!

Jag har använt foderet i 10 år , Och använder puppy/perfomace med kalkonTill mina små taxar och har även använt vuxen foder till mina stora hundar, Ingen har tappat vikt och kan säga att jag just nu har en schäfer hane som går på det och han äter cirka 6 dl om dagen, Och är inte smal!

Taxarna får jag ge ganska så lite mat till för annars så skulle dom rulla ;)
Jag kör enbart med kalkon till alla hundar, Att taxarna får valpfoder är pga att det är alldeles för stora bitar i vuxenfoderet.

Har rekomderat detta foder till manga hundar och i det stora hela har alla ätit det och äter det än :)

Tesora

Bra foder tycker jag. Provade både kalkon, lamm och anka.
Tyvärr så är det inget foder för hundar som vill gå upp i vikt så därför bytte jag.

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
641
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Är det någon som vet var man kan köpa en liten, gärna billig fodertunna med ordentligt tättslutande lock? En fodertunna passande typ 2kg...
Svar
9
· Visningar
747
Senast: Flavor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka