Födelsevikt på marsvin

Jag har fått ungar allt mellan 40 och 120 gram men jag tror runt 60 är det vanligaste :)
tuslus :)

Visst är dom fina :love: Får en kull till om ca 2 veckor! Ska bli jättekul att de vad det blir för några :bump:

Jag har inte haft många men dom två kullar där jag har kunnat väga dom så har dom vägt mellan 82-104 g och den ena kullen var det 2 i och den andra 4.
Rätt lagom.
Är dom för små så överlever dom oftast inte tyvärr :crazy:
Tror det var modiga korns mamma som hade ne som vägde 150 g men då prata vi om stooooor unge här :eek:

150 g :eek: Oj vilken bamse! Fattar inte hur mina ungar kunnat få plats och kommit ut ur lilla Sally :confused: ;) :)

Hon är jättestolt! Ungarna tycker det är jättebra att hon har så lång päls, dom gömmer sig under den :D

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
24 25 26
Svar
517
· Visningar
12 225
Senast: Scandi
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
475
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Lucifer
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama