Födelsedagspresenter - för hur mycket?

break_a_leg

Trådstartare
Ni som har barn över 10, hur mycket lägger ni på födelsedagspresenter till era barn? Köper ni ibland sådant barnen ändå behöver (typ något i klädväg, skor etc) eller ska presenter vara något "extra"?

Sv: Födelsedagspresenter - för hur mycket?

Vi lägger mellan 500 -1000 kronor beroende på ålder och vad de önskar sig.
Vi har 4 st som är 12, 14, 16 och 18.

12-åringen ville ha Hello-kitty-saker och jag köpte på Tradera.
Mus och högtalare till datorn, musmatta, klistermärken mm. Det blev runt 5-600.
Sen köpte vi finkläder till avslutningen som var veckan efter. Så jag tycker man kan köpa lite nyttigt som kläder oxå om de gillar det.
Kanske inte trosor och strumpor...

14-åringen fyller år strax innan jul och önskade sig en boxboll eller vad de heter :)
Den kostade 650 med handskar så då fick han det.

16-åringen vill helst ha pengar. Hon fick 1000 kr sist och lite småsaker hon behövde. Då köpte hon en del kläder för pengarna.

18-åringen la vi ihop till med hans pappa och köpte ett silver halsband och armband för 2600 då jag ville ge nåt han kan ha som minne.

Tycker inte summan är viktig utan att de får nåt de önskar som håller sig inom vad man har råd med. Plus kanske nåt de behöver.

Då gör du ungefär som jag... Det kan bli kläder i present om det är något som behövs. Men jag vet en del som absolut inte köper sådant i present. I år blev det faktiskt en del kläder till dottern, men hon hade önskat sig specifika saker som fanns på rea!

Jag tycker gott man kan baka in lite kläder så fyller man ut antal paket oxå :)
i en viss ålder e ju det viktigt att det är många.

Min stackars kusins första jul var lite rolig.
Han hade fattiga föräldrar som inte kunde köpa mer än kläder.
Så han satt och öppnade paket efter paket med bara kläder. Han slängde sakerna över axeln och suckade.
Sista paketet var från mina föräldrar och det var en stor bil. Snacka om lycklig skrutt!!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag lärde mig precis att mitt barns försäkring betalar ut 10 000 kr när mitt barn fått sin ADHD-diagnos. Jag kanske är löjligt...
Svar
17
· Visningar
1 274
Senast: Sofie.S
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 318
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 542
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 404
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar