Födelsedagspresent med hundtema?

Idas

Trådstartare
Finns det något särskilt som man vill ha som nybliven valpägare? Min kompis fyller snart år och jag skulle gärna ge något hon kan ha till sin valp! :)

Finns det något särskilt som man vill ha som nybliven valpägare? Min kompis fyller snart år och jag skulle gärna ge något hon kan ha till sin valp! :)

Vad är det för ras/typ? Är det hennes första hund?

Med en valp är i många fall det bästa man kan få tålamod. :D

Ska det vara en rolig present (som en gammaldags tickande, skramlande ringklocka för att kliva upp för mitt i natten-kisset), en nyttig present (som en bra bok, tex Från valp till stjärna), eller en flashig present (som ett blingkoppel)?

En belöningskorg hade nog varit kul, kan jag tänka mig. Alltså ett hopplock av olika sorters leksaker och godis, som valpen får välja bästa belöningar ur. Ska det vara en dyrare present kanske du kan ge henne en kursavgift till någon rolig kurs... Hm, kommer inte på något mer just nu, men beskriv lite mer så kanske du kan få bättre idéer. :D

Böcker med träning eller nåt annat nyttigt, presentkort ( butik, internetshop, kursavgift etc) hade jag sett som mest användbart.

Valpar växer ur sina saker ändå så jag hade tyckt att det hade vart lite onödigt att få ett halsband tex och leksaker lite samma sak, antingen att de ändå går sönder eller att man har 99 st redan.. :)

Men det beror ju på hur man tänker, själv vill jag gärna välja färger etc själv därför hade jag uppskattat presentkort mest.

En träningsdagbok hade jag tyckt varit kul. Kanske en personlig? Men det är ju kanske bara roligt om man tränar.. ;)

Apportbock i trä, barntandborste och hundtandkräm, klicker. Det finns ju rallylydnadsskyltar om hon redan nu har bestämt att det vill hon testa. En slalom om hon funderar på agility, finns både som man kan trycka ner i gräs och ställa på grus. 4 st orange/röda koner kan man ha mycket kul med sin hund med.

Min kompis fick - på skämt - en sådan där bok man fyller i med foton och text "Mitt första år".
Man kan ge ett fint fotoalbum och kanske presentkort på framkallning av digitala foton? Det är rätt tråkigt numera tycker jag att man har alla foton i datorn, saknar att sitta och bläddra...

Kolla in butiken Bamses bollar, allt du inte behöver och lite till. :)
Böcker och sånna nyttigheter köper man många gånger själv, men en plånbok med pälskling kan lätt gå under "onödigt" och blir därför inte innhandlat. Eller en jättefin väska med rasmotiv.

http://www.bamsesbollar.se/

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 086
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 256
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
373
Senast: chimichanga
·
Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 772
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka