Avmaskade min lilla donna igår och hon kände sig en aning kränkt 💩 Hon hade en hel del spolmask och en del lilla blodmasken, hennes mamma kallar vi maskdrottningen trots regelbundna träckprov och avmaskning och mockning av hagar så har hon alltid haft stora mängder parasiter .. Men nu är alla avmaskade som skulle ha i år och imorgon byter jag hage på dem till den som är ren mockad och sen är det bara börja mocka vinterhagen ... För det är ju så kul att mocka hagar 😂 Egentligen skulle vi åka bort över påsk men det sket sig hästarna behöver mig ..
Dom första avmaskningarna märkte min inte ens av så jag hoppas denna gång blir lika enkel. Men förmodligen har hon blivit så stor nu att det kommer bli mer motstånd från hennes sida :wtf:

Söt som socker 😍

IMG_1142.webp

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 251
Senast: Murray
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
1 028
Senast: Raderad medlem 147980
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 879
Senast: Palermo
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 594
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka