prinsessfeminist
Trådstartare
Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras.
Här kan vi följas åt!
Min gosse efter King Olymbrio L är mycket trevlig, men det är även hans unga mamma som är född 2020.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad bra! Jag hade inte hittat hit!@Jordgubbkiwi
Vi har en tråd redan!
Mina mår fint. Går på lösdrift på dagen och box på natten. Gör inget med dem direkt. Går i bland i snöre in och ut och ibland lösa. Visiteras varje dag, borstas 1 gång per vecka ca. Verkas efter behov men får mest vara hästar.Betäckningstråden kanske har gjort sitt men jag vill fortsätta följas åt i utvecklingen av dom små
Hur mår dom? Vad gör dom/ni? Vad är framtidsplanerna?
Min (född i juni) står i lösdrift med sin mamma och får gå in ca 2h varje kväll för daglig koll och fodring. Då blir hovarna kratsade och ibland blir hon borstad en stund. Sedan leds hon ut i lösdriften igen.
Men så söt!Vi får kanske använda denna tråd istället för den andra.
Roligt att följa jämngamla!
Hedda blir åtta månader idag och går med sin mamma och tio hästar till på lösdrift.
Hon hanteras inte mer än att vi kommer dit och borstar någon gång i veckan samt tas in varannan månad för att verkas.
Supergo och fin
Tänker också att jag ska ta hem dem till betet i sommar o sen får de åka tillbaka till lösdriften.
Tanken är att Hedwig ska hem sen igen medan Hedda är kvar. Tänker dock att det kan vara skönt för Hedda att ha stöd från mamma när det kommer tillbaka efter betet.
Vilken sötnos!Här passar jag och min 24: a in
”Kokos”är född i april 2024 och jag köpte henne av uppfödaren när hon var drygt 1 vecka gammal. Hon flyttade till mig i oktober och är en Irish Cob.
Trevligt psyke och rör sig bra med. Går med min mammas Irish Cob-valack på 12 år som är bästa lekfarbrorn för henne. Sover inne på natten och till sommaren blir det bete tillsammans med flera hästar i olika åldrar (lekfarbrorn är med)
Tanken i framtiden är att bli en bra allround häst och att även se hur långt vi kan ta oss i para-dressyr ( jag håller på och ska klassificera mig som det pga. nästan blind på ett öga)
Men just nu är det tillväxt på agendan I slutet av sommaren kan det bli aktuellt att visa henne på Riksutställningen för Irish Cob.
Hon övar på vardagliga saker som att stå uppbunden, lyfta hovar,borstas. Även ledarskapsövningar och att börja öva på att kunna visa som häst vid hand. Är med på lite miljö-träningar i ridhuset och ibland som handhäst med farbrorn när han rids ut på en av de mer kortare turerna.
Bild från igår - då det hade regnat 🌧 en del.
Hon är och blir gulbrun ( kommer se bättre till sommaren vilken nyans av gulbrun)Vilken sötnos!
Vad blir det för färg på henne?