Jag har samma ambition som dig, inte sälja utan ha mina hästar för livet. Och jag satsar inte mot unghästklasser. Han kommer kanske vara senare ute på tävlingsbanorna än många andra också, men det gör inte mig något alls. Och det här året har han gjort precis vad jag hade tänkt. Skulle behöva bry mig mindre om personens åsikter bara..
Tack
Jag tror tyvärr den här jargongen har blivit en grej, det har varit en följetong hela året. Något med mitt upplägg skaver uppenbarligen hos personen, kanske för att jag inte följer dens mall, vilket jag gör när det gäller många andra hästrelaterade saker.
Japp, född -21. Jag har undvikit att fråga så mycket vad personen tycker att jag borde göra eftersom pikarna ändå kommer regelbundet och jag mest försöker hantera det, men lite ”förslag” får jag ju ändå. Längre pass, oftare, mer kondition och styrka. Men ute givetvis. Ofta refererat till galoppörer.
B är riden i alla gångarter ute och inne, gått med som handhäst en hel del, hoppat små stockar och diken i skogen, varit iväg på en miljöträning. Under våren och hösten aktiverades han i snitt 3 ggr i veckan, blandat avsuttet och uppsuttet. Han är hyfsat styrbar typ. För mig är det enligt plan och dom allra flesta jag känner till ger också en längre vila under vintern.