Ponny fortfarande hoppas jag Men har inte mätt sen i våras, då var han 1.45..Underbart!
Han verkar vara så fin! Vilken trevlig ponny.
Hur hög är han nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ponny fortfarande hoppas jag Men har inte mätt sen i våras, då var han 1.45..Underbart!
Han verkar vara så fin! Vilken trevlig ponny.
Hur hög är han nu?
Jag känner med dig! Vi hade ett hovböldsinferno i somras med två bölder i tät följd och boxvila/sjukhage när alla andra hästar gick på bete. Häst som till sist blev knäpp av all boxvila och började bryta sig ut ur sin sjukhage, rymma ut på vägarna, bävrade bort gips lika snabbt som dom kom på och började dessutom lägga sig när man skulle lyfta hovarna.Nu står lillprins med hovböld ! Hovslagaren var här i måndags och fann en i sulan.
Tyckte han såg ohalt ut så långt men icke så förmodligen går den djupare!
Han kommer idag men känns som det blir klinik !
Jag känner att jag inte riktigt orkar..
Haft klippkort på veterinär.
Men huromhur, det är så vanligt ffa på unghästar och med så lerigt och dant som vi har.
Men ändå.
Vill jag slippa motgångar så ska jag troligtvis vara hästlös…
Har sålt av en massa hästar och har bland annat en ur -21 kvar som jag ville behålla. Han bara växer och växer. Undrar lite hur stor han tänker bli.. Han har varit väldigt mycket mindre än sina syskon i tidigare månader, trodde kanske han skulle bli 165 cm om jag hade tur med tanke på hur liten han varit hela tiden tills i våras typ när han började växa på sig mer. Mätte honom till 172 cm häromdagen
Väldigt fin i typen iaf och har ett vackert huvud med några av de finaste ögonen jag sett på en häst, smäcker utan att vara ”för ädel” och långa ben med en bra benställning. Väldigt nöjd med honom och hoppas han kan gå treårs näs
Nu står lillprins med hovböld ! Hovslagaren var här i måndags och fann en i sulan.
Tyckte han såg ohalt ut så långt men icke så förmodligen går den djupare!
Han kommer idag men känns som det blir klinik !
Jag känner att jag inte riktigt orkar..
Haft klippkort på veterinär.
Men huromhur, det är så vanligt ffa på unghästar och med så lerigt och dant som vi har.
Men ändå.
Vill jag slippa motgångar så ska jag troligtvis vara hästlös…
Nä.. jag hoppades på bättring. Skrittar rent men är lite oren i trav!Hur har det gått med bölden?
Har sålt av en massa hästar och har bland annat en ur -21 kvar som jag ville behålla. Han bara växer och växer. Undrar lite hur stor han tänker bli.. Han har varit väldigt mycket mindre än sina syskon i tidigare månader, trodde kanske han skulle bli 165 cm om jag hade tur med tanke på hur liten han varit hela tiden tills i våras typ när han började växa på sig mer. Mätte honom till 172 cm häromdagen
Väldigt fin i typen iaf och har ett vackert huvud med några av de finaste ögonen jag sett på en häst, smäcker utan att vara ”för ädel” och långa ben med en bra benställning. Väldigt nöjd med honom och hoppas han kan gå treårs nästa höst.
Det känns extremt stort när han alltid varit mycket mindre än alla andraOj, det var stort , men jag har iof inte mätt min än ..
Kul när dom är fina !
Min känns icke treårstest tänk fast iof.. om det ligger på höst så!
Känner mig tvek på om det blir något med ryttartillvänjning kring jul här!
Jag hade inte väntat. Bakterierna kan äta på ställen de inte ska.. Behöver kanske öppna upp och rengöra ordentligt?Nä.. jag hoppades på bättring. Skrittar rent men är lite oren i trav!
Jag vet inte hur länge jag vågar låta det vara så..
Är ju ca 1,5 timma bort till klinik med hovslagare och bara fredagar men tror väl det slutar med det. Suck!
Mitt gamla sto var halt i tre månader och ett par resor till klinik innan dom konstaterade och hittade hovböld!
Här är den ju iallafall lokaliserad.
Jag hade inte väntat. Bakterierna kan äta på ställen de inte ska.. Behöver kanske öppna upp och rengöra ordentligt?