När man är under ett dygn gammal, lite krasslig, och det blåser full storm från norr ute, så måste man ha täcke på sig - även om matte i utgångspunktet absolut inte vill använda täcken på föl... Men gullig är hon, eller hur?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow, på 305?!! Hon ser ju otroligt välutvecklad och stor ut för att vara född så tidigt. Grattis!
Faken fölade igår kväll det blåste och snöade och var nära nollan på termometern allt gick bra. Det blev ett brunt sto efter flera timmar var jag som en isbit och trött förstås.
När man är under ett dygn gammal, lite krasslig, och det blåser full storm från norr ute, så måste man ha täcke på sig - även om matte i utgångspunktet absolut inte vill använda täcken på föl... Men gullig är hon, eller hur?
Grattis till dig med, äntligen satt den!! Min Sune som kom - 17 fölade mitt under en stödtorm och 14 minusgrader. Han fick också ha täcke första dygnet Har man bara koll på den är det väl inget att hetsa upp dig över, att de har ett täcke på sig.
Taaack, ja han är så söt så. Han längtar efter en kompis nu bara.Han är makalöst söt @sassiball
Japp på dygn 315 föddes hon.
Dock är hon 4 dygn gammal på bilden.
Japp på dygn 305 föddes hon.
Dock är hon 4 dygn gammal på bilden.
Taack. Jag är så tacksam över att det gick bra, Myran var så trött efteråt. Och jag med efter allt mjölkande och masserande. Hennes juver var ju ganska stort och spänt men det har lättat nästan helt nu, har masserat det säkert en gång i timmen sen fölet kom. Och det hjälper och lättar. Han har bra aptit och det är tacksamt så man får hjälp med masserandet.Å GRATTIS @sassiball !
Visa bifogad fil 29149
Vad söt!
Vad har du för storlek på hundtäcket?
Köpte ett fodrat i strl 65 på hööks rea som jag fixat till "maggjorden" på. Bara för att ha redo för säkerhets skull.