Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller tummarna! Jag är på spruta fem ikväll, av sju. Och nu blev jag också lite nervösJulius fick pencillin igår, har fått feber efter kastreringen. Och dessutom fick han pencillinchock. Riktigt otäckt! Gick bra till slut men nervöst inför idag när han ska ha nästa spruta...
Håller tummarna! Jag är på spruta fem ikväll, av sju. Och nu blev jag också lite nervös
Visa bifogad fil 59393
Julius fick prova täcke idag för andra eller tredje gången, de första gångerna har jag bara lagt på täcket, men idag spände jag alla spännen och gick nåt varv gick toppen! Kommer nog dock inte använda täcke speciellt mycket, äger inte ens ett täcke utan fick låna. Men tycker det är bra att öva på lite olika vardagssaker
Nicke har också provat att ha täcke på sig. Blir det riktigt skitväder får han ha det på eftersom deras hage är en f.d. åker med exakt ett (1) träd så det finns inte särskilt mycket naturligt väderskydd... Någon gång ska vi bygga ligghall där men det har inte blivit av än.
Hur gjorde du när du tömkörde, hade du någon som ledde honom då och så gick du bakom ? har funderat på att testa lite med mina små. Var länge sedan jag tömkörde unghäst nu, men har för mig att det är smidigast att ha någon som liksom styr dem lite rätt i början.Visa bifogad fil 59822
Julius känns så himla lugn och okomplicerad, jag hoppas det håller i sig! I onsdags tömkörde vi för första gången, inga problem, och idag promenad ensamma för första gången, inga problem det heller!
Jag ledde själv och en medhjälpare gick bakom. Satte bara tömmarna i selen, inte i bett och dessutom satte jag bara fast dom löst, inte med själva spännet, utifall att han skulle bli rädd, då hade de lossnat direkt. Sen gick vi bara några varv i paddocken, så ingen lång stund! Just tömköra/köra in känns svårt att göra själv även om jag vet att det finns de som gör det!Hur gjorde du när du tömkörde, hade du någon som ledde honom då och så gick du bakom ? har funderat på att testa lite med mina små. Var länge sedan jag tömkörde unghäst nu, men har för mig att det är smidigast att ha någon som liksom styr dem lite rätt i början.
Vad skönt att han har så bra temperament. Det är ju så viktigt! Mandel har blivit mycket lugnare och tryggare det sista halvåret. Nu kan jag stå i hagen och rykta honom över hela kroppen, både mage och insida bakben också, det hade inte gått i våras. Triller kan man borsta överallt, men han är lite rädd om nacken så det är väl det man behöver träna på.