Ja, vi har nät. Men det är en hel del hål i dem, hästrackarna drar sönder dem.Har ni nät över grovfodret? Det funkar för oss iaf, då klarar även den matglada shettisen fri tillgång utan att öka i vikt ngt nämnvärt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, vi har nät. Men det är en hel del hål i dem, hästrackarna drar sönder dem.Har ni nät över grovfodret? Det funkar för oss iaf, då klarar även den matglada shettisen fri tillgång utan att öka i vikt ngt nämnvärt.
Stod och snusade i min hästs päls idag på lösdriften. Den där hästen, han låter mig göra lite som jag vill, även om det innefattar att klänga på honom. Idag kände jag för första gången på länge att det ska bli skönt att komma igång om några veckor igen. Vi kommer bli kvar på stallet där han står för jag kommer behöva hjälp när jag åker och jobbar i perioder, och de känner honom och mig. Känns som en bra lösning för alla.
Att sitta upp utan att någon håller i
Trav till halt och tvärtom (det första kan han men det har inte berott på att jag övat mer att det har blivit så när ngt hänt)
Lite mer styrka i längningarna så det blir stadig takt även med längre kliv
Hoppning uppsuttet
vad har ni för mål?
Hoppträning igår och Elsa är fortfarande vintertokig Hon tycker iaf att det är roligt att hoppa och bjuder på hindren i galopp, byter ibland (inte rent) när hon känner att hon har fel galopp. Men en gång så kom vi tokig väg och bakre bommen var plötsligt upplagd på oxern så då blev det tvärnit. Efter det surade hon till helt och ville inte gå alls trots att tränaren la ner hindret igen. Till sist kom vi över några gånger utan problem så då avslutade vi. Men gud vilket humör hon har Varje gång andra hästarna var lite för nära enligt henne så åkte öronen bak Hoppas hon lugnar ner sig snart, lite för mycket energi och bocksprång för min smak just nu!
Så cool hon är!Red ut igår och hade med en av ponnyryttarna i stallet som sällskap/draghjälp. Red henne dagen innan, så hon kändes lite avslagen, vill ju helst rida varannan dag, men det var den dagen jag fick sällskap. Perfekt underlag på sandvägarna i skogen nu, och på vägen dit hoppade vi över diken med rinnande vatten (ponnyn hoppade som en galning, Merida tittade på honom och gick sedan igenom vattnet. )
Travade gjorde hon faktiskt bäst när hon fick gå först, men galoppen var lättare med draghjälp, tanken var ju att få henne att sträcka ut lite mer och komma på att det går att länga sprången. Ponnyn stack i en backe precis när jag saktat ner för att byta galopp, visade sig att hon kan länga ut galoppen en del ändå. .
Jag fick konstigt nog bara höger galopp på henne, det som varit svårt innan. Gav till slut upp, men sen la hon till en rejäl brall på krönet av en backe och landade i vänster galopp fram och när jag tryckte till med skänkeln så bytte hon även bak, så sista galoppbiten blev i vänster.
Idag släppte jag henne en stund på ridbanan, och då kom hon för första gången på att man kan ju hoppa hinderna som står där! Såg SÅ nöjd ut efter att hon hoppat och kom fram till mig som: ”Kolla! Såg du vad duktig jag är!”
Liten filmsnutt från uteritten när vi hittade ett vattenhinder i kohagen.
Kanske är det som är problemet att bogarna ramlar ut Ser lite så ut på filmen när vi just kommer till spåret.@carmarnic Jag brukar dutta med spöt på innerbogen innan jag fattar galopp. Tänka lite öppna? Fatta i en hörna eller sväng.