Ja jag VILL verkligen kunna rida ut själv@malinsky
Jag har tittat lite på femårsprogrammen för att ha ett litet hum om vad de "ska" kunna och jag tänker mig att för vår del så blir de sakerna mål för hela året, alltså inte att han ska gå femårsklasser till våren, utan moment att lära sig under hela året och tävlingsmässigt skulle jag vilja komma ut på ett par LBer och bara låta honom vänja sig vid situationen. Ska försöka ta tag i tränandet under våren, men motivationen är lite låg nu.
Vi började så smått i höstas med att flytta för skänkeln och han tycker det är lite svårt, så det blir att jobba vidare med detta tills polletten ramlar ner och det släpper. Sen blir det mycket jobb med galoppen och att stärka den, han galopperar gärna på framåt i stora språng men jobbigare att komma tillbaka, han tänker rätt men orkar inte hålla det så vi jobbar på med det. Ska börja smyga in lite förvänd galopp och börja med galoppfattningar från skritt...
Även uteridningen ska jobbas med, han har skött sig bra hittills och ett mål är att kunna rida ut själv (promenera själv är helt lugnt).
Känns så surt att vara så beroende av andra att få sällskap - och få det så sällan. Bläh!
Jag ska titta på 5 års-programmen, kanske de ger lite lugn till mig