Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
For Romance är känd för att ge bra galopp men det tar ibland lite tid innan de hittar den. Min har tappat sin igen men den kanske kommer tillbaka, hoppas det!Galoppen har varit lite av vår akilleshäl, om man säger så. T blir gärna lång och framtung och springer ifrån sin egen balans lite grann. Känslan när man sitter på är att han tar längre och längre språng tills han liksom inte kan sträcka på sig mer, och då är ju bakbenen i Haparanda och frambenen i Malmö.
Det har blivit bättre, och i och med det så har det även blivit lättare att tex svänga samtidigt som han galopperar. Jag kan göra en halvhalt och förhindra att stegen blir längre och längre även på rakt spår.
Häromdagen fick han galoppera lös i paddocken (som är extra bred 60x30) och i början sprang han som en liten giraff, huvudet och svansen högt och frusta som en drake. Men efter ett par varv började han göra lite skarpare svängar och då, liksom poff, så satte han sig på baken, höjde framdelen och jösses vilken galopp han plockade fram då. Den kommer bli nåt alldelles extra!
Galoppen är vår svaghet med, Fille har en bra galopp men det är lite svårt att just hitta den och få ordning på allt.For Romance är känd för att ge bra galopp men det tar ibland lite tid innan de hittar den. Min har tappat sin igen men den kanske kommer tillbaka, hoppas det!
Tycker det ser väldigt fint ut med bra flyt genom programmet! Ni är jättefina och han är superduktig tycker jag. Tycker inte alls galoppen ser dålig ut även om den såklart kommer bli bättre när han blir starkare. Men så modig och duktig häst som ser ut att vara med dig väldigt fint.Vi har varit och tävlat igen. Duktiga lilla hästen var faktiskt inte så kul att rida på banan igår. Han var livrädd för högtalaren som stod i en trailer bredvid banan och för domartornet. Så rädd att han glömde bort att han var rädd för läktaren också. Men eftersom han uppvisar samma tendenser hemma så fort en kudde i soffan (där min tränare brukar sitta) är flyttad 5 cm så har jag en plan. Det blir inte så jäkla snyggt men tryggt och jag hoppas att han kommer känna att banan är ok nästa gång vi är där.
Domaren var nöjd med mig så 68,667% och 4/31. Bara 1,5 p från segraren, som sen också gick och vann LA-klassen.
Min häst beter sig ju som på tävling nästan varje dag hemma. Idag hade han ytterligare en uppvisning i "många alternativa sätt att passera en kortsida" så jag får ju verkligen öva på att hitta bra metoder. Jag är evigt tacksam mot min tränare som fått mig att se så på det. Och har haft egna hästar som varit spooky hemma så det finns ett språk som man har etablerat när man får problemen.Tycker det ser väldigt fint ut med bra flyt genom programmet! Ni är jättefina och han är superduktig tycker jag. Tycker inte alls galoppen ser dålig ut även om den såklart kommer bli bättre när han blir starkare. Men så modig och duktig häst som ser ut att vara med dig väldigt fint.
Vi var på samma tävling men Platina blev väldigt skrämd av domarbåset förra helgen där det stod kant i kant med dressyrstaketet. Även om det var bättre placerat här så satt det fortfarande i och hon började backa direkt när jag gjort halt. Så jag utgick och travade och galopperade bara runt min tid. Hon kunde stanna vid C tillslut utan att vara rädd så jag var nöjd med det.
Ni har garanterat en rolig säsong framför er. Själv hoppas jag att vi ska kunna rida igenom ett helt program i vår på tävling..
Idag fixade vi första rosetten. En pnj på 40 cm, men ändå!
Första gången han hoppade utomhus. Första gången vi värmde upp på ett ställe och sedan fortsatte rida nån annan stans. Första gången på framridning. Han bara tuffade på som om han var hur erfaren som helst.
Jättekul häst att jobba med.