Vi har varit på programridning, en LB:2. Det var en utmaning på så många sätt men han var jättesnäll med tanke på att han är het som en liten åskboll men han kokar lixom inte över. När jag skulle sitta upp kom de förbi ridhuset och sa att de skulle släppa in ponnyerna. Släppa var ordet, för det kom två små ponnyflockar galopperande utanför ridhuset. Lagom stressande för en bebis som inte hade koll på vad som händer utanför. Han var dock duktig när vi hade skrittat i några minuter och jag kunde sitta upp. Tyvärr ville tjejen innan mig inte att jag skulle vara i manegen för hon ville prova att rida själv och det kunde jag absolut förstå men det blev ju väldigt kort framridning för oss.
På banan gick allt i 180, jag tror han tog dubbelt så många steg som hästar normalt gör i det där programmet. Men han var en ganska snabb symaskin, tyvärr bakom skänkeln och med kort hals så det blev 64,3 %, vilket var bra för jag red fel väg (två gånger men domaren såg bara en gång, när jag kom på mig själv..). Sen efter fick han massor av beröm och jag fick instruktionen (av domaren för dagen som också är samma person som har varit min domareutbildare) att inte rida unghästklasser utan satsa på att utbilda i lugn och ro. Och det är ju det som vi gör nu. Det finns lite filmer och ngn bild på en gullig häst på min insta:
https://www.instagram.com/p/CZ9l5MELyfD/
Fattningar är han i alla fall väldigt duktig på, även på rakt spår!
På banan gick allt i 180, jag tror han tog dubbelt så många steg som hästar normalt gör i det där programmet. Men han var en ganska snabb symaskin, tyvärr bakom skänkeln och med kort hals så det blev 64,3 %, vilket var bra för jag red fel väg (två gånger men domaren såg bara en gång, när jag kom på mig själv..). Sen efter fick han massor av beröm och jag fick instruktionen (av domaren för dagen som också är samma person som har varit min domareutbildare) att inte rida unghästklasser utan satsa på att utbilda i lugn och ro. Och det är ju det som vi gör nu. Det finns lite filmer och ngn bild på en gullig häst på min insta:
https://www.instagram.com/p/CZ9l5MELyfD/
Fattningar är han i alla fall väldigt duktig på, även på rakt spår!