Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fasiken vad surt! Det är inte alltid de populära som är de bästa. Ofta är det priset som avgör.. Sen kan alla råka ut för en tappsko om det blir en massa brall i hagen.Vi åkte inte på någon pay&jump idag
Har en planerad start 9/6 och hoppas snabbt få på skon så vi kan hålla igång nästa vecka inför det och åka. Verkar dock svårt.. trist med en bra hovslagare som är poppis
Visa bifogad fil 30551
Fasiken vad surt! Det är inte alltid de populära som är de bästa. Ofta är det priset som avgör.. Sen kan alla råka ut för en tappsko om det blir en massa brall i hagen.
Jag släppte mina två hästar på bete för en vecka sen, den som är född -15 var första gången för henne på det stället. Över 7 ha och 12- 14 hästar (kommer inte ihåg vad det slutade på att det blev). Dagen efter jag hälsade på låg hon och sov gott.
Väldigt nyttigt, hon har dessutom börjat gå ner lite i hull. Var där dagen innan de släpptes och när jag såg hur kargt det var (det har nog inte hämtat sig från förra sommaren) så kände jag att oron för att hon skulle bli tjock (-are) försvann. De rör sig rätt mycket där dessutom.
Har hoppat upp och ridit utanför hagen, tränat lastning, hon har alltid åkt med sällskap men tyckte det var på tiden att hon "växer upp" och får göra det själv.
Tanken är att vi ska köra till ridhuset/ utebanan hemma och rida lite och träna åkning. Sedan finns det tio minuter borta fina långa leder som vi ska köra till, både för att det är trevligt och för sakens skull.
En bra början på sommaren har vi fått i.a.f.!
De växer väldigt mycket av det! Äldre hästar märker jag inte samma förändring, men yngre verkar må gott av att komma på nytt ställe och få nya kompisar.Åh, det låter härligt! Min ska få helt ledigt i 2 månader på hingstbete är tanken, han har gått relativt mycket nu den senaste tiden. Betessläpp blir om en dryg vecka, det blev försenad pga dressyrtävlingen jag ville rida med honom innan betet flyttades från maj till juni.
För våran del så hoppast jag verkligen att han går upp i vikt på betet, men det är nog tveksamt. Mest sannolikt får jag hem ett spjälstaket.... men förhoppningsvis ett lyckligt sådant.