Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en vacker häst.Visa bifogad fil 29379
Alltid trevligt att mötas av en harmonisk glad häst. Han verkar nöjd med livet just nu och hade just vart ute och motionerat när matte kom.
Tack alla är jätte förtjusta i honom, han charmar alla!Det är en vacker häst.
Härligt att det funkar hos beridaren osvMitt tapir skrälle kommer hem i början på nästa vecka, som jag längtar efter honom nu.
Idag hade de galopperat lugnt och sansat på ridbanan, poletten har verkligen börjat trilla ned för honom nu.
Han är en mycket snäll häst, ett hjärta av guld och väldigt populär pga av de. Han är lätt att ha och göra med, de han behöver jobba med är sitt självförtroende, och de ska vi jobba på när han kommer hem. Han måste lära sig lite på människan där uppe, allt annat fixar han gallant Hon är jätte nöjd med honom och gillar honom skarpt!Härligt att det funkar hos beridaren osv
Du verkar ha en väldigt snäll häst rent allmänt
Att den kan reagera ibland får man nog räkna med , utan att det är en problemhäst för den skull
Våndas över fodringen här. Det som kommit upp i hagen dammsuger de ju effektivt i sig men hagen är rätt stor och det är ingen brådska från hästarnas sida när det vankas hö. Någon som har sin på gräs (det lilla som finns) och isåfall, när justerar ni grovfodergivan?
Visa bifogad fil 29856
Bild på rultig svart som börjat galoppera så smått igen. Effektivt mot buken.
Jo min gick på gräs innan han åkte och kommer gå på gräs när han kommer hem, kommer dra ned höet rejält inne för han kommer rulla fram annarsVåndas över fodringen här. Det som kommit upp i hagen dammsuger de ju effektivt i sig men hagen är rätt stor och det är ingen brådska från hästarnas sida när det vankas hö. Någon som har sin på gräs (det lilla som finns) och isåfall, när justerar ni grovfodergivan?
Visa bifogad fil 29856
Bild på rultig svart som börjat galoppera så smått igen. Effektivt mot buken.
Låter som något min pojk skulle behöva! De som dock är bra hos oss är att vi kan stänga ut till gärdet så de bara får gå i skogen om de blir för tjocka!Jag drog ner till en tredjedel av höet för en vecka sedan (eller var det två) fritillgång på halm som de bara pillar i ibland nu. Hon är lite för rultig (typ en 6 av 9 på body condition score). Hon ska på skogsbete och ängsbete för första gången. Tror det kommer göra henne gått med att gå i större flock i sommar.
Men det blir lite av ett test, lägger hon på sig för mycket så kommer jag ta hem henne igen, fördelen brukar vara att det är väldigt inbjudande till rörelse. När väl "ängarna" är nerbetade så blir det bättre med bara skog och lite att plocka med. Det är ca 7 ha och 12- 14 hästar som brukar gå där.
Här är det ont om skog! Och backar... men där finns det och det är supermysigt. Där finns även en liten bäck att dricka ur eller plaska igenom. Riktigt fint hästliv.Låter som något min pojk skulle behöva! De som dock är bra hos oss är att vi kan stänga ut till gärdet så de bara får gå i skogen om de blir för tjocka!