Jag röstar på @Emiros "Clintan" @sorbifolia Stort grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min är 160 cm så han blir nog inte så stor.Vad aktiva ni är, min går bara och äter gräs och bråkar med hingstkompisarna, tuffast i hagen och enda valacken, känns bra Ska börja arbeta med honom från marken nu i höst, tömkört lite och tränat från marken.
https://www.instagram.com/p/BX2qhqnga-Z/
Hur höga är era och vad tror ni de slutar på?
Min är 136 -137 så hon blir inte heller så storVad aktiva ni är, min går bara och äter gräs och bråkar med hingstkompisarna, tuffast i hagen och enda valacken, känns bra Ska börja arbeta med honom från marken nu i höst, tömkört lite och tränat från marken.
Lite bilder från idag.
Tack, det tycker jag med. Hon är welshponny av cobtyp. Växer hon över 137 så blir hon tydligen welsh cob istället (fadern är welsh cob, tillåtet blanda mellan sektionerna) så då reggar jag henne som det iställetHon har så fantastiskt fin färg! Kommer inte ihåg vad hon var för ras....? Welsh?
Tack, det tycker jag med. Hon är welshponny av cobtyp. Växer hon över 137 så blir hon tydligen welsh cob istället (fadern är welsh cob, tillåtet blanda mellan sektionerna) så då reggar jag henne som det istället
Jag har alltid ridit in mina hästar själv, inkluderat de två med sadeltvång . Men ändå kom tanken på att lämna iväg när jag såg henne skutta runt där med sadeln haha.Aha, ja jag tyckte hon påminde om en welsh cob. Kul med en till som tänker rida in själv, får hoppast hon lugnar ner sig med akrobatiken.
dels KL
Tömkörde min igen igår, drygt 5 minuter bara (jag brukar köra kortkorta pass med unghästarna) men testade även att trava litegrann. Planerar ett litet pass till imorgon, sedan flyttar han tillbaks til sin "vinterlösdrift" hos min kompis lördag.
Jag tänker inte börja sitta på honom än, men kommer att varva tömkörning och promenader i skogen utöver hösten samt löshoppa typ 1 g/månad. Skulle även vilja ha honom som handhäst när jag rider, men då måste jag få låna en valack, lär inte gå så bra med mina ston...
Vad aktiva ni är, min går bara och äter gräs och bråkar med hingstkompisarna, tuffast i hagen och enda valacken, känns bra Ska börja arbeta med honom från marken nu i höst, tömkört lite och tränat från marken.
Har läst tillbaka lite i tråden för har inte varit på avel på evigheter, så har missat lite info här, är det SWB han visas i eller är det norskt varmblod? Himla snygg!Mini aka Rambo aka Clintan är 158. Han har växt långsamt men jämnt hela tiden, och jag hoppast han slutar kring 165 som sin mamma.
Om det inte vore för att jag har ett hopp om att få honom godkänd som hingst så skulle han endast gått och ätit och lekt han med, @mily (vilket han även gör 99% av tiden).
Har läst tillbaka lite i tråden för har inte varit på avel på evigheter, så har missat lite info här, är det SWB han visas i eller är det norskt varmblod? Himla snygg!
Spännande! Jag ville visa på rådgivande men Bonus var klapphingat så han skars förra året, så kan det gå! Han har en väldigt intressant stostam på mödernet så det hade varit kul att se vad de hade sagt om det, nåjaTack! Det blir Norsk Varmblod i första omgång iaf.