Mini har varit ute på lite äventyr, hämtade hem honom från betet i lördags för att åka på clinic med en känd unghästutbildare som kom till våran ridklubb. Tänkte att det kan vara bra med lite input på hanteringen och träning fram emot inridning, samt nyttigt med miljöträning inför utställning i augusti.
Mini tyckte det var lite orättvist att han inte fick hälsa på någon av dom andra hästarna som fanns på anläggningen, märks att han är van att stå på en liten stall där alla hästar går tillsammans. Så det får vi nog träna ännu mer på. Annars så skötte han sig super, och inom en liten halvtimme så fick han prova att bli longerad (har vi tränat på hemma två ggr innan), tömkörd, ha på sadel för första gången och bli sutten på. Jag höll på att svimma då utbildaren helt plötsligt bestämde sig för att hoppa upp och sitta på honom, tyckte det var lite VÄL tidigt!
Men min hästkiropraktor satt på läktaren och lugnade ner mig efteråt med att han knappast kom till att gå sönder av 5 sekunds sittande...
Jag fick även en förfrågning om jag ville sälja honom, vilket jag ju inte vill egentligen... Men kul att få ett erbjudande från en tidigare junior-EM vinnare i hoppning (eller dennes mamma egentligen), och retligt att det inte blev något syskon f. -16 som planerat, annars skulle jag kunnat sälja en...
Blev tyvärr dåligt med bilder från clinicen, denna är tagen från film så lite suddig.