Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vad tråkigt @sorbifolia !Tycker era båda hästar hoppar riktigt bra för att vara dressyrhästar, @Eloise (såg filmen på insta) och @Jfrelin! Blir spännande hur det kommer gå för dom på treårs!
Tyvärr så blir det inget bruksprov i år för Mini, han hadde sån otur att bli sparkat i ett framknä i mitten av februari, och veterinären tyckte han borde stå mest möjligt stilla tills svullnaden gått ner för att inte riskera pålagringar. Därmed förlorade vi 4 veckor i det som skulle vara den mest intensiva träningsperioden, så det kändes inte som vi skulle hinna få honom klar. Samtidigt som han fortfarande är rätt liten, så bedömde jag att chansen för att få honom godkänd i år var inte tillräckligt stor för att jag ville pusha honom (och spendera såpass mycket pengar).
Oerhört tråkigt, men kanske vi försöker nästa år istället. Får se hur det går på treårs först iaf...
Vi har löshoppat i kväll. Andra riktiga löshoppningen och poletten hade verkligen trillat ner!
https://www.instagram.com/p/BhFOOAvDTEe/
Myran har nu varit hos utbildaren sen 1/3.
Vet inte om jag berättat här i tråden att det blir lite kaosig start men kort historia.
Myran åker från uppfödaren på buss, ville inte köra en 3-åring som aldrig åkt släp hela vägen själv med tanke på att det var typ snöstorm dagen innan. Hon stod snällt hela vägen från Köping till Rådmansö. När de ska lasta ur så blir hon rädd när de ska flytta mellanväggen och sparkar till och väggen flyger upp i utbildarens ansikte så hon får en spricka i näsan, sy tre stygn, hjärnskakning och flyga ambulanshelikopter...... Iallafall så har hon fått ta det lugnt eftersom hon har hjärnskakning plus att det visar sig att Myran är ganska så ängslig av sig så vi skyndar långsamt.
Hon går nu i skrittmaskin, longeras med inspänningar, spolas benen (inte så populärt ) och skrittas uppsuttet.
Igår var jag och hälsade på och då passade vi på att löshoppa för första gången.
Blev inte jätteledsen över att se hur fint hon travar
Hon tog sig an uppgiften jättebra och fattade direkt.
Vi har också anmält till Strömsholm 27/5 och Myran kommer vara kvar hos utbildaren tills dess och efter det blir det bete hela sommaren.
Blir ju lite larvigt att lägga denna film efter @Eloise fina häst men men
Tycker era båda hästar hoppar riktigt bra för att vara dressyrhästar, @Eloise (såg filmen på insta) och @Jfrelin! Blir spännande hur det kommer gå för dom på treårs!
Tyvärr så blir det inget bruksprov i år för Mini, han hadde sån otur att bli sparkat i ett framknä i mitten av februari, och veterinären tyckte han borde stå mest möjligt stilla tills svullnaden gått ner för att inte riskera pålagringar. Därmed förlorade vi 4 veckor i det som skulle vara den mest intensiva träningsperioden, så det kändes inte som vi skulle hinna få honom klar. Samtidigt som han fortfarande är rätt liten, så bedömde jag att chansen för att få honom godkänd i år var inte tillräckligt stor för att jag ville pusha honom (och spendera såpass mycket pengar).
Oerhört tråkigt, men kanske vi försöker nästa år istället. Får se hur det går på treårs först iaf...
Denna är min egen uppfödning så vi har nog två Luxusar. Min har fullblod som mamma och är därmed Luxus-Be My ChiefKul! Är det @cirkus uppfödning, eller har vi två Luxus-avkommor i tråden?
Nope inte min. Min är Luxus CML - Figaro R.Kul! Är det @cirkus uppfödning, eller har vi två Luxus-avkommor i tråden?
Nope inte min. Min är Luxus CML - Figaro R.
Henne har glömt att berätta om tror jag. Hon blev sjuk i höstas när hon skulle till Flyinge och utbildas i deras unghästprogram men sen hade jag sån jjäkla tur att hon först och främst blev frisk, men att jag två veckor innan kursstart nu i mars fick en plats för henne på hippologprogrammet. Så nu är hon sedan 10 dagar tillbaka på Flyinge för grundutbildning. Hon ska dock inte visas iom att hon var helt rå när hon kom dit så tiden är för knapp.
Den andre pellejönsen skulle varit på Flyinge på pay'n'freejump nu i helgen, men han bor såklrt där det fallit 15 cm snö i två omgångar så inridare körde inte (vilket var ett klokt och bra beslut). De löshoppade på hemmaplan istället och han gör det jättenkelt nu. Det han behöver är lite miljöträning och åka iväg på träning - det kommer vi hinna med innan treårs
Nej hon är inte såld ännu men kommer att bli till salu när hon är inriden. Kommer det någon som vill köpa nu så får dom köpa såklart.Ah, okej, kul med uppdatering på båda! Var ett tag sedan du berättat sist ja, derför jag undrade om du sålt stoet.
Tack! Fast min är ju hoppstammad
Så tråkigt med bruksprovet! Men skönt att knäet inte tog någon större skada.
Ååååh, förlåt! Jag var så säker på att Drutten var dressyrstammad, vet inte varför... Men då är det ju inte så konstigt att han hoppar bra!
Ja, otroligt trist att missa det när man planerat i 2 1/2 år.... men det är ju sånt som kan hända om man inte lindar in dom i bomull. (Numera går han dock med knäskydd i hagen, vill helst undvika att det händer igen och han är lite väl busig så dom andra tröttnar på honom ibland....)