Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag börjar bli sugen på att ta hjälp med tillridning av hästen. Något jag aldrig gjort innan. Har kanske möjlighet att få en bekant att rida, som jobbar med det och har viss erfarenhet av att rida till kallblod. Om hon inte har tid har jag ingen aning om hur man ska få tag på någon man kan lita på, och som förstår att kallblod är lite annat mot ett halvblod? Och vad bör det kosta? Jag vet inte om jag vågar lämna iväg henne... Vill nog helst att någon kommer hit, eller att man möts i ett ridhus eller åker hem till hen en lektion åt gången. Brukar det vara samma pris som en privatlektion eller dyrare?
Det är tur att någon är igång och uppdaterar iaf! Skönt att lastningen går så bra! Guld värt.Är detta min egna lilla dagbok nu för tiden?
Idag red vi två lektioner i akademisk ridning. Var en sovande häst jag hämtade i boxen efter lunchen för att åka hem. Jättekul! Åkte helt själv, lastade själv och allt. Om man har äpplen i en transportkrubba där inne springer visst hästen in.
Visa bifogad fil 36273
Det är tur att någon är igång och uppdaterar iaf! Skönt att lastningen går så bra! Guld värt.
Här händer det inte så mycket, eller ja det gör det väl men jag jobbar för fullt så missar det mesta . I samma veva som jag började två nya jobb (=jobbar typ 150% för tillfället) så började högergaloppen krångla ordentligt. Ägaren åkte till vet, hittade inget, fin på röntgen men konstaterade att hon är ojämnt musklad. Rekommenderade en ET som hittade låsningar i ländpartiet som lossades, hoppas att det har gjort underverk för på fredag åker vi till Norge på PRE-championat . Idag ska vi in till ridhus för första gången på länge, jag hoppas att ET, vila och ny sadel gör så att fattningarna och avbrotten fungerar någorlunda igen. Att den förvända och enkla bytena kommer bli kassa är jag fine med men vore ju trevligt om vi kan fatta rätt åtminstone
Efter helgens träning har jag ny insikt i PRE. Inser att jag knappt sett dem ridas i verkligheten innan. Jag har aldrig sett en så överrörlig häst, vilka helt unika vinklar de har (generaliserar). Jätteintressant och heeelt annorlunda mot min stridsvagn. Hoppas det går bra med allting nu till championatet!
Vi har anmält oss till nästa träning om en månad nu. Hoppas jag hinner rida något innan dess bara...
Denna vecka är helt körd men medryttarna ska rida två gånger i alla fall.
Vi red ju två lektioner och det tog en bra stund innan jag insåg att min kropp inte funkar som den ska, efter förlossningen. Har ju haft problem med galoppfattningarna men först nu inser jag att jag öht inte kan sätta mig i positionen för en galoppfattning. Helt sjukt men det GÅR inte. Är så himla glad att tränaren är så bra att hon försöker hitta sätt som funkar för mig, just nu, och hur vi kan träna både hästen och mig på andra saker som stärker oss inför galoppen.
Så i slutet av andra lektioner slår det mig att jag borde rida barbacka. Av med sadeln, upp igen, och vips - utan att vara låst av sadeln kunde vi laborera fram sätt för mig att hitta tillbaka till sitsen. Det jag hade problem med var att rida sluta. Det gick inte alls. Direkt utan sadeln gick det jättebra (för att vara första gången hästen får testa på det). Så nu är man ju pepp på att fortsätta!
Haha, ja. Hon blivit tagen för halvblod mer än en gång@fickan väldigt trevlig modell på PRE