Jag har haft en dipp nu för att jag inte hunnit med hästen alls sista tiden pga jobbresor mm. Men nu såg jag din film och blev pepp igen! Liksom skönt att se någon där allt inte är perfekt. Att vi inte är de enda som kämpar. Tycker ni var jätteduktiga på er debut!Riktiga dressyrdebuten avklarad! Vi överlevde samtliga galoppfattningar, förvisso något motvilliga och galoppdelen kändes rätt kaosig så den drog ner procenten rejält men i travdelen fick vi bra betalt och vi slutade på 61,7% . Trodde vi skulle sluta betydligt lägre än så. S ville helst ut från dressyrstaketet och in tillbaka till kompisarna i ridhuset så hon bjöd friskt mot utgången bara för att försöka stanna när vi skulle fortsätta förbi. Men, helt klart godkänd debut!
Film på spektaklet
Visa bifogad fil 37133
Nu släpper vi dressyrsadeln för ett tag och bokar in lite hoppning istället. Kurs för Hassö i både hoppning och terräng väntar under höstlovet
Nu fick jag precis besked att hovslagaren kommer idag, yay! Ska försöka få till någon ridning eller kanske tömkörning ikväll. Om skorna ska sitta kvar är det nog bäst att motionera henne lite. Självklart är hon en sjukt pillig och finurlig liten häst så hon kan inte ha boots i hagen för att rädda skorna, de längsta de har suttit på är nog 5 min innan de är slaktade till slamsor...