Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kandi är likadan. Får hon bara beröm när hon gör rätt så trillar polletten ner och hon vill fortsätta göra rätt.
/Lizzie
Jag har inte lika stor erfarenhet så jag vet inte, men hon hade en låsning när hon var 3 och hade körts en del. Tror vi hade börjat rida henne men mest bara ridit in så att säga. Hoppas vi kan hjälpa henne att musklad sig mer jämnt nu.@Chili Undrar om det inte är lite typiskt unga hästar och låsningar i korsen? Har haft mååånga unghästar som blivit lite ömma/låsta just där, om det har att göra med att man börjar arbeta dem lite mer och de ännu inte riktigt hittat balansen och hur de skall bära sig, samt att styrkan saknas?
Hon är jättefinIgår fick jag hjälp av beridaren att tömköra Kandi så hon tog stöd på yttertömmen. Jag har provat en gång med tömsättning i nedre ringen på innertömmen och Kandi blev hur frustrerad som helst och fattade inte alls vad det var hon skulle göra.
Idag trillade polletten ner och det funkade bra till och med i hennes svåra varv, som är höger. Hon försökte vända och backa en gång, men beridaren är mycket snabbare än jag på att korrigera fröken så det redde hon ut snabbt.
Det blev ett jättebra pass för Kandi där hon kom igång och jobbade bra med ryggen och i mer stadig form.
Jag kände mig löljligt stolt över min fina häst
Nu blir det ett pass ridning på söndag innan släpp på sommarbete på måndag. Kandi ska sedan få vila hela juli, utom den 13/7 då vi har ett träningstillfälle inbokat med Anders Eriksson. Det ska bli kul och då kanske jag kan få ordning på det där med min tömkörning
/Lizzie
@lizzie Jag gillar verkligen att hon är så naturligt i uppförbacke. Väldigt fin modell, hoppas du har avelsplaner för någon gång i hennes liv
Jo, planen är att betäcka henne. Tänker dock vänta och se om hon behagar växa ett par cm till. I dagsläget är min 161 cm.
Men du får gärna tipsa om lämplig hingst .
/Lizzie
@lizzie Känns som M's ridning passar damen väldigt bra. Tänk om jag kunde få sån fart i Kamelen