Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lizette är kvar hos utbildaren ännu, och har bekänt sin sanna färg Nä men så farligt är det inte, men hon testar tjejen lite från marken och skall ibland inte gå hit eller dit. Har någon teori om att det är för att L är så liten, för så har hon aldrig gjort tidigare. Men lite humör finns där, och jag skyller allt på morfar Zuidenwind, för mamman var ta mig tusan det snällaste som gick i ett par skor. Skall dit och sitta upp här någon gång snart, och är inte så bekymrad. Har haft sådana som skjuter lite rygg förut, och har ridit tillräckligt mycket ston för att vara rätt diplomatiskt lagd. Det skall nog gå bra
Ja jag känner två halvblodsunghästar som fick fång nu på helt vanligt bete som inte är gödslar på många år. Så att ha fångest i år är inte svårt...@Chili Jag är jättenervös för ena avelsstoet som är en riktig fetpropp och hungrigare än ett svart hål. Har aldrig haft fångest förut, men har det i år. Blir betesreducerare varannan dag nu på nytt bete.
Femåringen skall ha en vila på någon månad nu i sommar. Hon vilade ju hela förra året och har stått några veckor nu på våren, så en kortare vila i sommar känns viktig, och en till vintern. Men först skall hon arbeta någon månad till, minst.
Ja jag känner två halvblodsunghästar som fick fång nu på helt vanligt bete som inte är gödslar på många år. Så att ha fångest i år är inte svårt...
Är femåringen igång helt? Tävlas hon? Min har ju aldrig varit igång i tävlingskondition så hon får mer korta vilor här och där. Och helst på vintern, på sommaren måste det brännas fett.
Går era på bete? Vi verkar ha ett väldigt drag i gräset i år och fånganfallen tycks hagla enligt veterinärerna. Så jag är glad att vi tog bort henne från gräset tidigt när vi såg vart det barkade.
Nja, hon skall gå ridhästtest (gamla kvalitetsbedömning) nu på lördag, så hon är tränad för det. Men hon är en bit över 170 cm och vi plockade en benbit i våras, så jag vill skynda långsamt. Har en tanke om en kort vila nu, och sedan Skall jag jobba igång henne uppsuttet med komplement av jobb på töm/lina med Equiband för att bygga upp rygg och bakdel där hon är lite svag.
Nu i veckan skall jag dit och sitta upp på henne för första gången någonsin  Jag tävlade hennes mor, och har hängt på brorsan som är två, men henne har endast utbildare ridit hittills.
Åh vad spännande, lycka till på testet!Nja, hon skall gå ridhästtest (gamla kvalitetsbedömning) nu på lördag, så hon är tränad för det. Men hon är en bit över 170 cm och vi plockade en benbit i våras, så jag vill skynda långsamt. Har en tanke om en kort vila nu, och sedan Skall jag jobba igång henne uppsuttet med komplement av jobb på töm/lina med Equiband för att bygga upp rygg och bakdel där hon är lite svag.
Nu i veckan skall jag dit och sitta upp på henne för första gången någonsin  Jag tävlade hennes mor, och har hängt på brorsan som är två, men henne har endast utbildare ridit hittills.
Åh vad spännande, lycka till på testet!
Funkar equiband bra tycker du? Min är väldigt oliksidig och har en väldigt stark, kort sida och det andra bakbenet är rätt svagt. Just nu är det bara uppbyggande skrittarbete på henne och inbokad kiropraktor om någon vecka. Hon behöver mycket hjälp för att stärka sina svagheter.
Det var ett bra betyg! Får kika mer på det.@lizzie Tack! Har inga höga höga förhoppningar, men hoppas på bra kritik för HHB i alla fall.
Tack!
Jag jobbade tvååringen lite i våras i Equiband (bara magbandet) och såg en enorm skillnad i hur han bar sig. När magen och ryggen kommer upp aktiveras hela bakkärran på ett annat sätt, och han fick även hjälp med sin balans när han jobbade lite mer ergonomiskt. Jag hade bara sneglat åt det förut, men min kamrat som är utbildad häst massör hade ett som vi satte på honom, och jag blev i alla fall så frälst att jag skall köpa ett eget.