@Chili Hon är så fin! Ju mer du skriver om din lilla tjej, desto kärare blir jag.
Vad KUL att komma igång med träning igen, det är ju så himla jättemegaroligt att träna och lära sig (och hästen) nya saker. Lite avis här va!
Men hallååå Buke! VET NI vad som hände i helgen?! Nej, det vet ni så klart inte ännu, men hör här! Min Ior reds ju nästan in av en kompis dotter (skritt och trav) och han var väldigt okomplicerad, tills han blev skrämd av något och ryttaren åkte av och gjorde illa sig. Han var egentligen fortsatt okomplicerad efter det, men tjejen behövde återhämta sig och ville sedan inte fortsätta (förståeligt). Efter ett tag skickade jag iväg honom till en tjej i ett par månader men jag tror inte att han trivdes där för hon beskrev honom som väldigt spänd och reaktiv och hon kom inte så långt.
Detta var i somras och sedan dess har det inte hänt mycket. Han står långt bort från mig och jag kan inte vara ute så ofta så min kompis/stallägare har jobbat lite grann med honom, men han verkar inte helt fräsch (trots ua på böjprov) så vi har inte gjort många knop. Börjat tömköra lite i skritt bara.
Nu i helgen var det för halt för tömkörning så vi provade lite sadlar osv istället, tänkte "börja om" lite med inridningen och hänga på honom... men det gick så bra så det slutade med att jag satt upp.
För första gången. Mesiga jag har för första gången suttit på min unghäst.
Och det gick jättebra! Lite lätt undrande när vi började hänga i sadeln men vi väntade ut honom och sedan var han helt avslappnad, stod med sänkt huvud, avslappnad mule och utan att hålla andan.
Det var ju bara en liten stund, max några minuter, och även om vi inte kommit tillnärmelsevis lika långt som många av er antar jag att ni förstår känslan.
Han vilar ett bakben på bilden så därför är vi lite "sneda".