Sv: Födda 2013 del III
Jag hade också valt att ta bort henne om jag inte hade hittat någon i bekantskapskretsen som hade velat låna för sällskap där man vet att hon får det bra och extra pyssel.
Jag tog själv det beslutet på min gamla tävlingshäst, hon var dock bara 17 år när jag tog bort henne, fullt frisk, men hade problem att behålla sina foster.
Hon blev dräktig nästan hela tiden men behöll det inte längre än 20 dygn..
Det vara bara att inse att plånboken inte tillät att ha en häst bara för att, hon hade säkert kunnat gå här i 10 år till, men, hon trivdes aldrig sådär super på lösdriften när hon inte hade föl, och att hon skulle gå där och drälla utan "någon uppgift i livet" kändes inte heller rätt. Så därför tog jag det tinga beslutet att tabort henne
Kl
Nu har jag tagit in Amazings mamma på box, han går kvar ute med flocken. Han är inte särskillt nöjd och inte hon heller för den delen. Men det lägger väl sig på några dagar hoppas jag...
Angående kastrering så hade jag gärna gjort det nu på våren, MEN , lilleman har inte släppt ner kulorna så det lär ju bli svårt...
Jag hade så gärna velat att ha kvar honom ute i flocken men det lär jag ju inte kunna utan får väl snällt leta upp ett hingstbete till honom..
Någon som vet var det finns fler ponnyhingstar som ska gå på bete?
Jag vill väldigt gärna hitta någonstans där hon kan gå med jämnstora pojkar att leka med. Känns lite tufft att släppa honom med 1 åringar som är dubbelt så stora som han själv..