Här kommer lite video från gårdagens ridpass:
Han ger i alla fall en härlig mjuk känsla att rida på! Blev lite förvånad hurpass "elegant" han ser ut från sidan, så nyttigt att bli filmad. Nu har jag dessutom tagit hem min dressyrsadel så kanske blir ett pass i den snart!
Jag fokuserar på framåtbjudningen, därav blir han lite väl snabb i fötterna ibland, men det blir bättre när han orkar mer. Vi ska jobba på med övergångar och tempoväxlingar för att stärka honom. Man ser gärna att han vill slå sig fri när han kräver "lite till" och han inte riktigt orkar, men det är ju inte så konstigt
Hur tänker ni andra ang. dressyrprogram? LC/LB programmen är ju inte precis gjorda för en 4åring och det vimlar ju inte av tävlingar där man kan rida visningsprogrammet för 4åringa hästar. (dessutom är det ju ingen dressyrhäst som ska kvala i den meningen...)
Jag red 4-årsprogrammet (dressyrprogrammet, inte visningsprogrammet som används på unghästtest eller Breeders-kval) på programridning, vägarna där tycker jag är lagom men jag vill inte sitta i traven så mycket än så kommer inte starta på riktig tävling förrän senare i höst. När vi är så långt tror jag de vanliga LC-LB programmen kommer kännas OK också.