Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

KL

Jag har två 07or. Kveikja (sto) och Ýmir (vallack), båda e. Þristur frá Feti. Ýmir är född hemma hos oss i Sverige (moderlivsimport) och Kveikja är från vår avel på Island och kom till Sverige när hon var ca 9 mån.

Jag har inte riktigt funderat på när jag ska börja med dem, vi får väl se när jag får tid.

Har bara gamla bilder...
DSC_0073.jpg
[/IMG]
Kveikja förra våren

20070902004.jpg
[/IMG]
Ýmir som åring

B kommer när allt är klart, förhoppningsvis senast onsdag. :D :D

Kan säga att den är svart .. Såklart .. HAHA

*kl*

Med Wynja är vi veliga just nu! Mamma o jag äger ju halva var och nu känner mamma att hon vill nog sälja henne innan vi tar hem henne för då blir det ju lättast :angel: men jag och min sambo vill behålla henne så vi ska prata med mamma om vi får köpa loss hennes del så hon blir våran. Problemet just nu är att då måste vi bygga en till box i stallet. Men då tar vi hem henne i höst och börjar lite med henne då, vila över vintern och sen kör vi i vår igen. Sen får vi se vad det verkar bli av henne om vi kanske säljer då eller satsar vidare på henne.

Ja, det är den till höger.
Hon har ett väldigt uttrycksfullt huvud, speciellt nu när hon börjar växa i det.

Ska försöka fota henne nu i dagarna om det blir soligt igen.

Hur många hästar har du nu??=)
Hur gickdethar ni sålt ketill eller vad han nu hette..Ni hade ju en vallack utannonserat för ett tag sedan.

Hon var fin den nya.. man ser inte så mkt när hon springer så där i hagen så en uppställd bild vore ju bra=)=)
men vad jag ser ser hon väldigt kvinnlig ut!

Jag har fortfarande "bara" Erro och Dalla.
Tinna, som den nya damen heter, står mamma som ägare på men hon kommer vara min under ett par år framöver tills hon är tillräckligt "färdig" för att mamma ska ta sig an henne.

Vi har alla hästarna kvar, mamma bestämde sig för att behålla Ketill då han blivit såpass ridbar och faktiskt börjar bli ganska rolig igen. Så hon har Ási och Ketill hemma medan jag har Erro, Dalla och Tinna hos mig. Sen har storasyster sitt femgångssto på Fors.

Då Tinna inte är så mycket hanterad kommer det mest bli hagbilder ett tag framöver.
Hon är däremot stor redan nu och hon är inne i en ful växtperiod så rumpan är vääldigt hög ..

*kl*

Var uppe hos Pá igår. Min fine lille kluns... som vanligt när jag är där så stod de mest still. Vill ha lite action, men det får jag tydligen vänta på.

Jag tycker att han ser så himla "färdig" ut... halsen är hopplös, kan nog inte längre hoppas på att han växer i den, utan den är där den här.
Han har sin pappas härliga, stadiga ben, annars är han som en grövre variant av sin mamma.

På väg

Aha på så vis...ja 3 åringarna brukar inte vara vackra haha, Journn var ju inte fager någonstans som 3 år:D

Tinna är dock vacker ändå på något sätt, trots sin växtperiod.
Man ser att det finns något därunder liksom :)
tror starkt på henne och det ska bli jätteroligt att börja jobba med henne !

Ett tag sen jag var inne på forumet nu :) Min "lilla" Bjarnarlaukur växer så det knakar, mycket trevlig unghingst som jag bara läääängtar efter att få börja träna!

Hur tänker ni med -07or, när börjar ni med dom och på vilket vis? :)

Jag kommer börja med min bebis någon gång i höst.
Då "helt enkelt" tämja henne och påbörja inridningen.

Hon är extremt vaken och känslig så det ska bli riktigt roligt att börja jobba med henne sen ! :D

Här kommer lite uppdatering från mig.

Villmey fick nyligen besöka Strömsholm pga ett allvarligt kolikanfall som veterinären inte trodde att hon skulle klara av. Som tur var gick allt bra och nu är hon hemma igen.

27.jpg

22-1.jpg

19-1.jpg

Fia: Vad läskigt! Skönt att det gick bra. Jag har hälsat på min lilla raring igen, hon har vuxit någon centimeter till tror jag. Jag är fortfarande lite avis på de Dökkvitypiska långa benen och halsen på Villimey!

knastilla5_feb10.jpg

knagalopp1_feb10.jpg

busknaiskogen_feb10.jpg

knatrav3_feb10.jpg

knaspring2_feb10.jpg

Kná är e. Solfari från Kvarnbacka Gård, u. Klettabrún frá Eyrarbakka. Hon är lite drygt två år och sju månader på bilderna.

Senast ändrad:

plastsekvens_feb10.jpg

Slutligen var jag "tvungen" att testa att plasta in henne lite. :) Hon tog det med ro. Jag älskar verkligen hennes psyke. Hon verkar ha stor tilltro till att jag inte ska göra henne något ont. Det bådar gott inför framtida inridning.

Jag använde samma plastskynke till att få lite "actionbilder" innan jag tog den här sekvensen och då sprang hon glatt omkring och låtsades att det var farligt.

knaplast5_feb10.jpg

Senast ändrad:

*kl*
Så roligt med en tråd där vi kan vara med! Köpte min lille stjärna som julklapp till mig själv i julas :D Känner uppfödaren och har ridit både mamma och mormor till min lille hingst.

Alskaer från Aconcagua
e. Forni fra Horni
u. Ástsael från Aconcagua
ue. Glampi fra Kjarri

(klickbara bilder)

Från i somras, visar varför hans smeknamn är Köttbullen...

Han har även varit en liten bäbis :love:

Här flyttar vi honom (slutet av januari), uppförde sig otroligt bra och förnuftigt! Gav väldigt bra vibbar inför framtiden.

Har inte sett honom sen vi flyttade honom, men ska upp och jobba lite med honom om 2 veckor! Eftersom han är väldigt sparsamt hanterat, så innebär det i första hand att bygga ett förtroende för mig och grundläggande hantering. Ska bli superroligt, känns så märkligt att äga en häst som man knappt träffat!

Min hingst som blir 3år i Augusti
e:Grasteinn fra Grafarkoti eue: Otur
ue: Jorik från Lönneberga uee: Mökkur

dscn3419_71029534.jpg

dscn3199_71024296.jpg

dscn3249_71024869.jpg

dscn3292_71025298.jpg

dscn3314_71025728.jpg

dscn3418_71029041.jpg

Om ni har glömt
17347183_71023675.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
457
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka