Sv: Födda: 2007
Igår tog jag och sambon en tur i skogen. Båda hästarna, vovven och vi två tyckte alla det var jättekul
Underbart gött att det försvunnit så mycket snö i skogen så man kan börja rida där nu! Ska försöka rida rätt ut i skogen med Laukur så mycket det går så han får träna både styrka, kondis och kordination.
Han är lite tölig för vattenpölar, så nu har vi hoppat för första gången över ett par diken. Enligt honom finns det inte en chans att han skulle kunna kliva över (det var ett väääldigt smalt dike) utan han måste hoppa för att vara säker på att komma över utan att hamna i vattnet
Funderar på att börja rida med halsring på Laukur, iallafall i skogen när det går upp och ner och man gärna tar emot med tyglarna. Då kan jag ta i den istället om jag känner att jag behöver.
Duktig var han iallafall!
Är anmäld till Erlingur-kurs den 1 maj med båda hästarna. 1 pass med Laukur och 2 pass med Fengur
Ska bli kul och höra vad han tycker om mitt för-arbete med Laukur. Han kanske kan hjälpa mig igång med tölten nu, han travara och galopperar som en gud, men tölt har han inte visat under ryttare än