Födda: 2006

Sv: Födda: 2006

Vårkänslor! han blir nog bättre sen när sommaren har kommit igång på riktigt. Kul att det ändå funkar hyfsat (trots trotsåldern)

Ja det måste vara något sånt. Det är bara att vänta ut honom. Jag vet ju att han är snäll innerst inne :D

kl
Nu har jag äntligen fått lite bilder från de senaste tre veckorna inlagda på datorn. Det går sakta men säkert framåt.
32397494.jpg

32397498.jpg

32397514.jpg

32398654.jpg

32398675.jpg

32398733.jpg

32398736.jpg

Galoppen har blivit bättre men det är hennes i särklass sämsta gångart

Tack! Vi ska bara träna vidare och banta under sommaren båda två;) så ska det bli kul att se hur det ser ut i höst

KL
Min lilla 06 gjorde sin första tävling i helgen! Han var jätteduktig men tyckte de var minst sagt spännande.. Kunde inte riktigt slappna av men fick fina poäng iaf =) första islandshäst tävlingen för mig också...

Tror vi slutade på 5,3 i fyrgången lördag och mellan 4,5-5 i t8 ;)

KL

Hej hur går det för våra 06-or?
Silvia går fortsatt ungefär varannan dag. Inte lätt att hinna med att rida med småbarn:crazy: Fick punka på min dressyrsadel för ca 4v sen så den är på reparation. Under tiden har jag lånat syrrans hoppsadel, så jag har passat på att hoppa in Silvia på lite låga hinder. det tycker hon är jättekul. Vore roligt om vi kunde vara med i en unghästgrupp till vintern på ridskolan kanske.

Vi har hittat ytterligare en kompis att rida ut i skogen med, så vi tränar kondition så mycket vi orkar. Galoppen har blivit mycket bättre. Speciellt höger känns som om den tom är lite luftig ibland. I vänster varv åker dock bogarna in, huvudet ut och hon räsar på som om det vore en galoppbana i paddocken:cool: Men men, det kommer nog.
Tänkte att jag skulle ställa upp transporten en dag och börja träna lastning, så jag kan åka iväg med henne själv så småningom. Hon tycker ju det är dödens tråkigt att åka transport de få gångerna hon gjort det och trampar som om hon skulle riva den. Så det skulle vi verkligen behöva öva på.

Fáni har vilat sen den 14 juni så här har det inte hänt mycket. Tanken är att han ska sättas igång nu i veckan men jag ska till Norge i helgen så vi får se om jag sätter igång honom nästa vecka istället. Rund och fin är han iaf :angel:

Ja det är ju precis hopplöst att hålla dem i hull! Innan har det ju gått för hon har varit lite mer unghäst och det har gått åt mer energi till att växa, men nu blir hon fet istället. Hon har fått fortsätta gå i vinterhagen hela sommaren. Senaste veckan släppte jag dock ner henne på ett övervuxet bete, för hon började tom äta nässlorna i vinterhagen:eek: och inte ens då var hon smal:cool:

Idag har jag ridit dressyrlektion på henne för första gången. det gick fint och vi övade mycket övergångar mellan skritt och trav för att få dem rena. Måste tänka på att samla henne och snabba upp benen för att få en bra övergång. Hon har ju ingen tölt, men hon tar några "fyrtaktssteg" eller vad det nu är, innan hon kommer in i traven, så måste jobba på att sätta övergången direkt med bärighet. Jag var jättenöjd och satsar på att starta LC:1 i slutet av sept. Om hon tänker lära sig galoppera ordentligt kanske det tom blir en LB:1a

Nu är Undri anmäld till en lätt fyrgång V5.
Spännande ska det bli.

Undri har gått på bete hela sommaren men ändå lyckas med att inte bli tjock, det skadar inte. Min andra är desto tjockare, vad olika det är!!!!!!!!!

Kram alla och fortsätt ha roligt med era hästar!

Kul med tävling! Har funderat på klubbtävling mot höstkanten, men tror inte vi är redo.

Här har det ju egentligen bara betats hela sommaren och kulan är bra mycket större än på bilden nedan som togs i juni.. :angel:

265172_10150682498725596_881245595_19149338_5924874_n.jpg

I Söndags hämtade jag hem min häst från inridningen. Han har varit där sedan mitten på Maj.

Min fundering är om han ska få vila? Han har endast vilat en vecka som längst under inridningen. Han har lärt sig ganska mycket under en kort period. Kan volter, skänkelvikning, galoppfattning och flytta fram och bakdel. Han har rena gångarter och töltar bra. Kan trava och tölta volter också.

Väldigt känslig att rida och jag som är van min gamla trotjänare har verkligen fått en utmaning :)

mvh Maria

Känns det som att han BEHÖVER vila?
Min första som jag hade på inridning behövde verkligen vila, medans min nya
inte behövde det alls förns långt senare. Han har vilat en vecka här och där istället, 1 månad en gång och 2 veckor nångång. Nu vilar han 1½ månad.
Han är 4 år!

Tänkte uppdatera lite hur det går med Josef, som fått gå och växa till sig efter inridningen förra året. Tanken var att han skulle åkt till Eyvi våras, men han har haft lite dåligt med tid och kanske framförallt med plats för en till hingst, så Josef fick vänta till nu.
Jag var och kikade på honom när han varit på Bärby i en vecka och alltså ridits några gånger. Han ser så fin ut! När han reds in reds han kanske sammanlagt i fyra veckor och det var ett år sedan och så nu en vecka. Tänk vad han kommer kunna när det väl går att rida honom när han ser ut såhär när han bara lullar runt på lång tygel.

Jag filmade en kortis också.
http://www.youtube.com/watch?v=1hvDymEwA8Y

josefrid08.jpg

josefrid04.jpg

josefrid06.jpg

josefrid07.jpg

josefrid09.jpg

josefrid14.jpg

Det kommer dyka upp ner bilder här imorgon.

kl
Vi tävlade i dressyr i lördags. Skrapade ihop 62,9% i LC:2. Tyvärr första utanför placering, men jag är supernöjd för det var vår första tävling. Kommer bli super med mer styrka bara

32736144.jpg

32736145.jpg

Liknande trådar

Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 608
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 350
Senast: Googlarn
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 144
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 201
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar