Sv: focala seizures hos valp.. :/
japp... verkar sprida sig som en lopeld. Oavsett om det ar det vi fatt, eller nagot annat sa ar det TOTAL lockdown har for folk som ager hundar. Ar det inte det, sa vill vi inte ta risken att fa hit det uppe pa "allt annat", ar det det sa vill vi inte riskera nagon annans hund.
an sa lange sa slar vi oddsen. Men vi tar det timme for timme.
Nagot hander, nu har hon gult ackel ur ogonen.
lite feber nu med. Vet inte om det ar en underliggande infektion som visar sig forst nu, eller om hon snappat upp nagot annat pa vagen.
Enligt "de flesta" med "kvalificerade gissningar" sa klarar de sig igenom ep anfallen och hamnar i "tick" stadiet (tydligen overgripande nar det kommer till virala sjukor som paverkar nervsystemet) sa ar chansen att de klarar sig hogre - om man kan se till att de inte far vatskebrist eller "sekundara infektioner", lunginflammation i de flesta fall. Daremot kan det bli bestaende nervskador, sadar lagom positivt. Sa lange de inte ar grava sa mildras de med tiden..
..sa vi har gatt fran "genetisk defekt vid vaxt" till "viral sjuka".
..bara snyggare satt att saga: ja inte fan vet vi...
forbaskat svart det har. Jag pendlar hela tiden. Hade varit sa skont om nagon bara Vetat liksom.
Maken ar inte redo att ge upp an.
Inte jag heller. Fast det gar upp och ner. Tror vi ser en vandning, eller ja, jag -vet- att vi ser en vandning... vet bara inte pa vilket hall... ar iaf glad att hon inte langre far kramper. Ticksen vickar bara pa oronen.
...kanner mig som en avstangd robot. Redogjort for sa manga idag vad som hander och inte hander. Egentligen vill jag bara grava ner mig sjalv. Maken ar helt handfallen, 27 ar med hund - MANGA hundar, aldrig sett eller hort om nagot liknande. Verkar inte som nagon har.
Vi kampar pa, Heragumman o jag. Men allt ar redo for att ta bort henne snabbt, for hennes skull. Och det kanns ju sadar det med :/
javla urusel hundagare jag ar