• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
M

Montéryttare

Jaha gott folk, tro de eller ej. NollÅttan ska gå o bli skåning, den 1/5 beger sig flyttlasset till ystad, nee jag kunde inte komma längre ner! :p

Men det positiva är att det ser ut som att jag kommer att kunna ta upp ridandet då en kompis har några hästar... Men vi får se, ridningen ska jag iaf ta upp på ett eller annat sätt...

Önska mig lycka till, ge mig gärna tips på vägen hur jag kan överleva i Skåneland! :D

Sv: Flyttkort

Önska mig lycka till, ge mig gärna tips på vägen hur jag kan överleva i Skåneland! :D

Du måste definitivt skaffa ett skånskt lexicon. Annars begriper du inte vad dom säger till dig.
Och det är ju dumt. Du kanske betalar för mycket på ICA då.

Sen ska du sätta på dig ett dialektfilter.
Du vet..rev istället för räv, gres istället för gräs osv osv..

Fast allt nedanför Jönköping är ju Danmark.
Kanske måste du skaffa nytt pass, eller i alla fall nytt id-kort.
Bilen måste du regga om så klart.

Minns inte, men man kanske inte får ha dubbdäck i ReservDanmark.
Lägg ut annons på dina gamla däck i Nollåtta tidningen..

Vidare måste du ju växla alla dina pengar till Reservdanska Euro.
Kolla valutakursen. Och akta dig så du inte får Dollar.
Växla innan du flyttar. Reservskånedanmark kan lura dig på pengar och ge dig dollar istället för Euro.

Fast det kanske är en bra idé att flytta dit ner. Inte långt till dom billiga ölbackarna i Tyskland..

LYCKA TILL!!!!

:D:D;)

AM

Nejmen vad kul!!!Varför Skåne måste jag ju genast undra.Eller rättare sagt, varför Ystad? *nyfiken*

Lycka till! :idea::bump:

Det verkar vara populärt att dra söderöver... :idea:

Javisst, ska du med? :idea:;)

Tackar! :)

Nejmen vad kul!!!Varför Skåne måste jag ju genast undra.Eller rättare sagt, varför Ystad? *nyfiken*

Ja visst är de skojj. Min käre make är ju från Skåne, så när jag rövade upp han till nollåtta-land så acklimatiserade han sig aldrig.
Då tänkte vi att Ystad kan funka, lagom avsånd från SVÄRföräldrarna :) Sen fixade gubbens kompis ett jobb åt honom på samma firma som han jobbade på(YstaBilcenter) och så fick vi en lght 50m från det jobbet... Sagt o gjort så bokade vi flyttlass, så nu finns ingen återvändo! :eek: haha

Du måste definitivt skaffa ett skånskt lexicon. Annars begriper du inte vad dom säger till dig.
Och det är ju dumt. Du kanske betalar för mycket på ICA då.

Sen ska du sätta på dig ett dialektfilter.
Du vet..rev istället för räv, gres istället för gräs osv osv..

Fast allt nedanför Jönköping är ju Danmark.
Kanske måste du skaffa nytt pass, eller i alla fall nytt id-kort.
Bilen måste du regga om så klart.

Minns inte, men man kanske inte får ha dubbdäck i ReservDanmark.
Lägg ut annons på dina gamla däck i Nollåtta tidningen..

Vidare måste du ju växla alla dina pengar till Reservdanska Euro.
Kolla valutakursen. Och akta dig så du inte får Dollar.
Växla innan du flyttar. Reservskånedanmark kan lura dig på pengar och ge dig dollar istället för Euro.

Fast det kanske är en bra idé att flytta dit ner. Inte långt till dom billiga ölbackarna i Tyskland..

LYCKA TILL!!!!

:D:D;)

AM

HAHAHAHA :rofl::rofl::rofl:

Tack för de ypperliga råden, tror inte jag hade klarat mig utan dessa ! :D

Jaaa, billig öl, billigt vin o sprit... man kan ju bli alkis gör mindre :rofl:

Vi har en sommarstuga i den delen av Skåne så jag kör ofta förbi Ystad. du får hojta när du är på plats så kan vi ta en fika!!!!

Åhh.. nu blir jag avis. Har ju jobbat på Vrångabäck för 5 år sen o jag TOK längtar tillbaka. Min käre sambo vill att vi flyttar för att få nya intryck i livet & träffa nytt folk, så häromdagen satt vi faktiskt & kollade boende & jobb i Ystad. Visserligen "bodde" jag på akuten i Ystad för det mesta med min brutna handled som jag aldrig lät läka ordetligt..

Åhh.. nu blir jag avis. Har ju jobbat på Vrångabäck för 5 år sen o jag TOK längtar tillbaka. Min käre sambo vill att vi flyttar för att få nya intryck i livet & träffa nytt folk, så häromdagen satt vi faktiskt & kollade boende & jobb i Ystad. Visserligen "bodde" jag på akuten i Ystad för det mesta med min brutna handled som jag aldrig lät läka ordetligt..

Jo jag ser verkligen fram emot skåne... Det lär vara tufft med jobb som jag förstått, men gubben fick ju jobb och jag har till 99% mitt jobb med mig ner då vi har ett kontor i Malmö...

Fast jag är BRA sugen på att skippa allt o starta upp med hästar :devil: hehe... Men vi får se om man vågar :p

Fast jag är BRA sugen på att skippa allt o starta upp med hästar :devil: hehe... Men vi får se om man vågar :p

Hehe det finns många möjligheter i Skåneland:devil:

Jag gick kort & gott under namnet "NollÅttan" (fast uttalat på skånska) i stallet.. :angel: "Har nån sett Nollåttan??" typ.. skiiitkul.. Brukade säga " happ happ, jag är faktiskt 0176:a!!!"

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 251
Senast: MiniLi
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 925
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 109
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon