Flytta vinbär

Asa_S

Trådstartare
Jag har en röd, gammal och en vit, yngre, som vi hade tänkt flytta i höstas men vi hann inte. Jag bor i Västerbotten och här säger vi lite skämtsamt att våren är 25 maj, dvs buskarna kommer att börja grönska så fort tjälen släpper i maj. Är det någon idé att tro att vi kommer att kunna flytta dem i vår eller är det bara ett säkert sätt att dräpa dem?

Sv: Flytta vinbär

Jag bor i Luleå, jag flyttade tre svarta vinbär mitt i sommaren.... De lever och frodas. Se till att flytta en rejäl rotklump och var noga med att vattna på nya platsen. Investera i en rotvattnare så att vattnet verkligen hamnar vid rötterna och inte rinner undan på ytan.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
Trädgård & Växter Vi har några buskar av finare sort i trädgården som vi inte vill ha kvar. Kan man gräva upp dem och flytta eller är det bättre vänta...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Fruentimber
·
Trädgård & Växter Till hösten flyttar jag och familjen till hus på landet. Tomten är allt som allt på lite drygt en halv hektar, en liten del är skog och...
2
Svar
21
· Visningar
2 333
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 346
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar