Flytta upp menyn?

gul_zebra

Trådstartare
Har lite problem här!

Har fixat lite med iframes och har lagt menyn under liksom. Dock ligger den väldigt långt ner... Hur ska jag flytta upp den? Har inte ett enda <BR> mellan iframen och menyn...
Problemet
 
Sv: Flytta upp menyn?

Här är ditt problem:
<table width="100%" height="100%" border="0">
Du säger åt tabellen att ha samma höjd som den synliga delen av dokumentet har. Menyn som kommer under hamnar därför alltid utanför bild oavsett hur mycket man förstorar sitt browserfönster.
 
Sv: Flytta upp menyn?

Äsch. Jag som tänkte att du skulle klura ut det själv med den ledningen du fick :-)
Strunta i tabellen helt är en lösning, den snyggaste i min mening. Du får kanske lite pill att centrera din iframe då. Men det finns andra sätt att lösa detta på än att använda en tabell.

En annan variant är att strunta i height="100%". Da bort det helt. Höjden på tabellen kommer då att anpassa sig till din iframe.
 
Sv: Flytta upp menyn?

Nästan. Tänkte typ ha ett avstånd lika stort som bokstäverna eller så.

bengibollen: Nej så klipsk är jag inte :D Kan ingen html alls, har ingen aning om vad grejerna betyder eller nånting typ :o
Ok, ska prova det. tackar :)
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 502
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: warg
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 737
Senast: kolblakkur
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 280
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp