flytta med hund

M

mickelina

min hund har fått flytta med mig ca 10 ggr hittills + att vi har varit inneboende lite här och var kortare perioder. tror ni att hunden kan ta skada av att byta hem många ggr (men inte byta ägare)?hur många gånger har ni flyttat med er hund/hundar?
 
Sv: flytta med hund

jag ska flytta med min hund på torsdag för andra gången, jag flyttade med han när han var några månader också, men han verkade inte regera spec på det, alla grejjer var ju desamma i inredningen, bara ett nytt ställe och han verkade gilla det :) Får se hur det blir nu på nya stället, antar att han trivs bättre här där han har fönster i sitthöjd o brukar sitta o titta ut.. men de blir nog bra. Han har inte reagerat på att jag har packat o grejat, verkar mest vara nyfiken, plckar upp grejer ur kartongerna ibland :p Men det kan ju vara bra att under själva flytten om man kan låta hunden bo hos någon bekant så den slipper vara med i röran som blir när man flyttat, att den får komma in på nya stället när det är lite uppställt med möblert o så, så det känns mer som hemma, kanske blir tryggare då?
 
Sv: flytta med hund

Tror inte det är någon fara. :) Vi flyttar första gången med hund i början av mars. :)
 
Sv: flytta med hund

vi har också flyttat många gånger. jag tror det beror mest på hunden om den tar skada av att flytta mycket, hur trygg den är i sig själv och så. men även hur trygg den är med dig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 775
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 400
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 384
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp